Biznes to relacje, a nie ma relacji bez emocji. Dlatego empatia to jedyny możliwy sposób działania, żeby przetrwać i być skutecznym w obecnych czasach. Co więcej, nie brakuje dowodów na to, że takie podejście w biznesie przekłada się na sukces firmy. Tak więc przed empatią nie ma ucieczki, ta rewolucja już się rozpoczęła.
- Jak empatia może pomóc firmie zarabiać i jak wdrożyć etyczne standardy w normy funkcjonowania w biznesie, zastanawiali się uczestnicy sesji "Empatia w biznesie", która odbyła się w ramach 11. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Empatia kojarzy się z wolontariatem w schronisku a nie z biznesem. Należałoby podnieść jej rangę, odczarować znaczenie, nie kojarzyć ze współczuciem, lecz z mądrą komunikacją.
- Rodzina, edukacja, środowisko i obszar kultury pracy – to cztery główne siły rozwijające empatie. Mamy życie w różnych rolach i powinniśmy je zintegrować.
Empatia = dobra komunikacja
– Biznes to relacje, a nie ma relacji bez emocji – zaznaczyła istotę zagadnienia empatii na samym początku Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites, koordynującej akcję "Dwie godziny dla rodziny" w Polsce. - Przez 30 lat transformacji rozwijaliśmy się tunelowo, nie skupiając się na emocjach –dodała.
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl