Ewidencja czasu pracy wypadła najgorzej w kontrolach państwowej inspekcji

Ewidencja czasu pracy wypadła najgorzej w kontrolach państwowej inspekcji
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Przepisy dotyczące czasu pracy i wypłaty świadczeń nadal są jednym z głównych obszarów prawa pracy, w którym pracodawcy dopuszczają się szeregu naruszeń – ocenia Państwowa Inspekcja Pracy. Nieprawidłowości dotyczą m.in. kwestii związanych z wynagrodzeniem za pracę w godzinach nadliczbowych.

  • Ze sprawozdania PIP wynika, że w minionym roku inspektorzy pracy przeprowadzili 1,2 tys. planowych kontroli przestrzegania przepisów dotyczących czasu pracy oraz wypłaty wynagrodzeń i innych świadczeń.
  • Zdaniem PIP są to nadal te obszary prawa pracy, w których pracodawcy dopuszczają się wielu naruszeń.
  • Planowe kontrole wykazały, że pracodawcy uchylają się od obowiązku prowadzenia ewidencji czasu pracy zgodnie z przepisami. W co czwartym podmiocie takiej ewidencji nie było lub była ona prowadzona nierzetelnie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Ewidencja czasu pracy wypadła najgorzej w kontrolach państwowej inspekcji

  • K.Olczak 2019-09-17 15:44:01
    U nas nie ma problemu z ewidencją czasu dzięki firmao.pl/register
  • Gość 2019-08-30 08:26:17
    Wiadomo nie od dziś że dzieje się z tym kiepsko. Najlepszym wyjściem byłby obowiązek posiadania przez pracodawców zegarów pracy. Wówczas PIP , by miała przynajmniej łatwiej dokonywać kontroli pod tym względem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.101.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!