Choć większość Polaków deklaruje pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, to poza pokoleniem Y chęci do założenia firmy są niewielkie - zwraca uwagę "Rzeczpospolita".
Jak wynika z raportu, inkubatory przedsiębiorczości są w Polsce potrzebne, gdyż gotowość do sprawdzenia się we własnym biznesie z roku na rok rośnie: obecnie już 41 proc. badanych Polaków nie wyklucza założenia w przyszłości firmy (przed rokiem takich deklaracji było 38 proc.)
Średnią podwyższa młode pokolenie tzw. milenialsów, do 35. roku życia. Wśród nich ten potencjał przedsiębiorczości jest największy; 57 proc. wyobraża sobie start w biznesie, a 43 proc. deklaruje chęć założenia własnej firmy.
Raport przygotowany przez Instytut GfK pod patronatem Uniwersytetu Technicznego w Monachium i ogłaszany z okazji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (14-20 listopada) jest wynikiem badania, którym objęto reprezentatywną próbę prawie 59 tys. osób z 45 państw świata, w tym ponad tysiąc z Polski.