PARTNERZY PORTALU

Gorenje na minusie w 2019 r. Chińczycy chcą zmienić strategię, by ratować zyski

Za klucz do dalszej poprawy rentowności firmy Lan Lin uważa rynek niemiecki, najważniejszy w całej Europie. fot. Shutterstock

Dyrektor generalny Gorenje Lan Lin zapowiedział zmianę sposobu myślenia w jego firmie. Twierdzi, że taki krok jest niezbędny, by wrócić do zyskowności. W tle zmian, jakie wprowadza now, chiński właściciel, pojawiają się głosy protestu.

  • Jak przekonuje dyrektor, pierwsza połowa 2019 r. była dla firmy bardzo trudna i choć udało się wypracować zysk w kolejnych miesiącach, to bilans będzie na koniec roku ujemny.
  • Gorenje właśnie przechodzi spore zmiany, które nie tylko przynoszą poprawę wydajności i produkcji, ale i są obiektem dużego zainteresowania w Słowenii. To efekt przejęcia pakietu kontrolnego nad spółka przez Chińczyków.
  • Wyrazem obaw jest list do premiera, który wystosował burmistrz miasta Velenje, z którym Gorenje  związane jest od połowy XX w. Pisze on o niepokojach pracowników w kontekście przenoszenia do stolicy kraju działu administracyjnego marki.

Gorenje to słoweński, rozpoznawalny producent sprzętu AGD. Firma właśnie ma decydować, czy zbuduje w słowackim mieście Velenje nową fabrykę telewizorów. Ma ona kosztować 37,7 milionów euro. Te plany inwestycyjne muszą jednak trochę zaczekać.

Jak przekonywał w obszernej wypowiedzi dla total-slovenia-news.com dyrektor generalny Gorenje Lan Lin, nie uda się uniknąć w 2019 r. strat w firmie. Dyrektor nie podzielił się dokładnymi statystykami, ale zaznaczał: - Wyniki były słabe na początku tego roku. - Ich poprawę przypisał wdrożonym niedawno nowym modelom wydatności.

Czytaj też: Samsung szuka dostawców z Polski

- W marcu było najgorzej - powiedział. - W maju dopiero udało się nam odwrócić negatywne trendy w sprzedaży. Pełną rentowność odzyskaliśmy dopiero we wrześniu i październiku - kończył.

Za klucz do dalszej poprawy rentowności firmy Lan Lin uważa rynek niemiecki, najważniejszy w całej Europie. Dyrektor przypomniał, że w Niemczech marka Gorenje nie jest poostrzegana jako luksusowa. Lin chce to zmienić.

Czytaj też: AB zarobiło na IT i elektronice

Kluczowa zmiana w kadrach

Z wywiadu dowiadujemy się jeszcze o jednym kroku, który może zmienić sytuację w firmie. W odpowiedzi na pytanie o kadry Lin precyzuje, że obecnie na 100 pracowników w produkcji w Gorenje  przypada około 40 osób w działach sprzedaży, marketingu, dziale prawnym i finansowym. W innych przedsiębiorstwach sektora ta liczba jest mniejsza - wynosi średnio 20 osób. Ta dysproporcja może sugerować, że zarząd spróbuje ograniczyć zatrudnienie.

Wiadomo już, że dział administracyjny firmy przeniesie się do Lublany. Ta zmiana ma pomóc pozyskać wykwalifikowanych pracowników z całej Europy, bo miasto jest stolicą Słowenii, co czyni je bardziej rozpoznawalnym. Logistyka także ma tu znaczenie. Do stolicy łatwiej przyjechać z zagranicy.

Cytujący dyrektora Gorenje portal szacuje, że firma zamknie ostatni miesiąc roku z zyskiem. Jednak cały rok będzie na minusie. Zadowolić kierujących Gorenje w 2020 r. ma zysk na minimum poziomie 10 proc.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gorenje na minusie w 2019 r. Chińczycy chcą zmienić strategię, by ratować zyski

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!