IKEA umacnia pozycję w Polsce

IKEA umacnia pozycję w Polsce
Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Karin Sköld, prezeska IKEA Retail w Polsce przedstawiła plany marki na kolejne lata Fot. PTWP

Do 2030 roku wszystkie produkty IKEA będą wytwarzane wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu – zapowiedziała Karin Sköld, prezeska IKEA Retail w Polsce, w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Obecnie blisko 20 proc. światowej produkcji dla IKEA pochodzi z Polski.

  • IKEA jest w Polsce od 60 lat i obecnie 20 proc. światowej produkcji marki pochodzi z naszego kraju.  
  • Poczynione przez należące do marki grupy Inter IKEA i Ingka inwestycje w latach 2016-2020 wyniosły ponad 2,3 mld zł.
  • Do 2030 roku wszystkie produkty marki będą wytwarzane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego IKEA Retail w Polsce opublikowała Raport IKEA Made in Poland 2021, podsumowujący działania biznesowe marki w naszym kraju. 

60 lat współpracy

Wynika z niego, że IKEA jest już w Polsce od 1961 roku, kiedy to założyciel marki Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie na zakup krzeseł ÖGLA w fabryce w Radomsku. Polska była też pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla IKEA na dużą skalę. Obecnie blisko 20 proc. światowej produkcji dla IKEA pochodzi z Polski.

-  Od 60 lat IKEA i Polska rozwijają się razem -  podkreślała Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Miliardowe inwestycje

Obecnie działalność obu niezależnych grup, stanowiących część marki i działalności systemu franczyzowego IKEA - Inter IKEA Group i Ingka Group wywiera również pozytywny wpływ na polską gospodarkę. W 2020 roku odprowadziły one łącznie 140 mln zł podatku dochodowego, a wartość eksportu mebli i akcesoriów IKEA wyniosła 12 mld zł. Poczynione w latach 2016-2020 inwestycje Grup Inter IKEA i Ingka to ponad 2,3 mld zł. W łańcuchu dostaw IKEA w Polsce pracuje obecnie blisko 100 tys. osób.

Według przedstawicielki IKEA firma chce przyjazna dla klimatu, dlatego sukcesywnie wdraża inicjatywy strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive - począwszy od produkcji energii odnawialnej, przez programy na rzecz ograniczania odpadów, po wspieranie organizacji zajmujących się edukacją ekologiczną najmłodszych.

Priorytetem firmy jest troska o klientów, pracowników, ale także o środowisko. Długofalowa współpraca z zaufanymi partnerami są gwarantem sukcesu. W Polsce IKEA ma prawie 30 partnerów, z którymi działa już od ponad 20 lat.

Zdaniem Karin Sköld zrównoważony rozwój to fundament działalności IKEA. 1 stycznia 2020 roku, czyli znacznie przed terminem wyznaczonym przez Unię Europejską, IKEA zaprzestała sprzedaży jednorazowych produktów wyposażenia domu wykonanych z plastiku. Do 2030 roku wszystkie produkty IKEA będą wytwarzane wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Przyjazne miejsce pracy

Warto podkreślić, że od 2020 roku IKEA realizuje Strategię Równości, Różnorodności i Włączania IKEA, w ramach której przeprowadzono szereg działań tworzących włączające i przyjazne miejsce pracy dla wszystkich pracowników. W Polsce IKEA wprowadziła już wiele rozwiązań dążących do równowagi płci poprzez zapewnienie równych szans w wielu aspektach funkcjonowania firmy. Jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła dodatkowy miesiąc pełnopłatnego urlopu ojcowskiego.

Karin Sköld podkreśliła, że dzięki różnorodności firma może się dalej rozwijać.

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: IKEA umacnia pozycję w Polsce

  • Ot co 2021-09-21 20:38:21
    Wali mnie to. Nic w tej zboczonej lewackiej firmie nie kupię.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!