ING Bank Śląski rezygnuje z ocen rocznych pracowników

ING Bank Śląski rezygnuje z ocen rocznych pracowników
Fot. Fotolia
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • PTWP - PulsHR
    Autor: PulsHR.pl
  • Dodano: 11-10-2016 15:36

ING Bank Śląski zatrudnia obecnie 8,5 tys. osób w Polsce, z czego 4 tys. osób pracuje w sieci sprzedaży. Chociaż bank jest częścią międzynarodowej korporacji, sam – kilkanaście lat temu – wypracował sobie strategię HR. Teraz dostosowuje do zmieniających się wyzwań rynkowych niektóre z jej elementów, m.in. oceny roczne. – Zmieniamy system ocen rocznych. W obecnym kształcie nie przynoszą już odpowiednich efektów – poinformowała Iwona Demidowicz-Wawrzyniuk, dyrektor Centrum Zarządzania Wiedzą i Działaniami Rozwojowymi w ING Banku Śląskim.

Według Iwony Demidowicz-Wawrzyniuk, dyrektor Centrum Zarządzania i Działaniami Rozwojowymi w ING Banku Śląskim, oceny roczne to coś w rodzaju rocznej retrospekcji, aby działały i spełniały swoją rolę trzeba je dostosować do zmieniającej się sytuacji rynkowej. 

– To jest tak, jakbyśmy dziś rozgrywali mecz siatkówki, a o jego przebiegu rozmawiali z zawodnikami dopiero 15 stycznia. Informacja zwrotna od trenera w takim terminie byłaby bezużyteczna. I podobnie jest dziś w biznesie. Dlatego choć rozmowy roczne pozostaną istotną częścią naszej kultury organizacyjnej, to musimy położyć również nacisk na bardziej regularną, codzienną komunikację menedżera z pracownikiem– wyjaśniała Iwona Demidowicz-Wawrzyniuk podczas konferencji „Nowe Trendy w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi: czy sprawdzają się w Europie Środkowo-Wschodniej?”, której patronował PulsHR.pl.

– Informacja zwrotna powinna być udzielana na bieżąco, żeby pracownik wiedział co ma do zrobienia, jakie są aktualne plany, co należy zmodyfikować itd. – mówiła Demidowicz-Wawrzyniuk.

Od przyszłego roku ING w trakcie rozmów rocznych, będzie oceniał pracowników również pod kątem tego, co wnoszą do firmy, jak przyczyniają się do jej rozwoju. – Ocena będzie opierała się na trzech filarach. Pierwsze dwa to wyniki na stanowisku pracy i styl osiągania tych wyników. Będziemy patrzeć na to, jak to się dzieje, że np. ktoś osiąga rewelacyjne wyniki – mówiła dyrektor w ING Banku Śląskim. – I ten trzeci filar: pytanie o to, co dalej, a więc w jakim kierunku chciałbyś się rozwijać, co jeszcze mógłbyś robić.
[...]

Czytaj więcej w serwisie PulsHR.pl

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ING Bank Śląski rezygnuje z ocen rocznych pracowników

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!