Organizatorzy turystyczni złożyli już kilkadziesiąt tysięcy wniosków na kwotę ponad 184 mln zł, o zwrot z Turystycznego Funduszu Zwrotów za odwołane z powodu epidemii wycieczki - podał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Po pozytywnej weryfikacji wniosków Fundusz ma 14 dni na zlecenie zwrotu.
- Nowela ustawy z 17 września, tzw. druga tarcza turystyczna, która weszła w życie 1 października br. wprowadziła kilka rozwiązań mających pomóc branży turystycznej.
- Chodzi m.in. o Turystyczny Fundusz Zwrotów przy Ubezpieczonym Funduszu Gwarancyjnym, który ma za zadanie zwracać turystom pieniądze za odwołaną wycieczkę.
- Rzecznik UFG przypomniał, że do mechanizmu zwrotu pieniędzy za odwołane wycieczki potrzebne są trzy rzeczy: wniosek podróżnego, wniosek organizatora imprezy oraz wpłacenie przez niego opłaty w wysokości określonej w ustawie.