Grupa Maspex, największa polska firma w branży spożywczej, wdraża Strategię Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra”. Spółka wyznaczyła cele, które zostaną zrealizowane do 2030 roku. Działania obejmą pięć obszarów: ekologię, innowacje, środowisko pracy, otoczenie społeczne i biznesowe oraz zdrowy styl życia.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Strategia Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” wyznacza kierunki działania firmy na najbliższe osiem lat.
- Jeden z głównych filarów strategii stanowią zobowiązania proekologiczne Grupy Maspex w Polsce.
- Wdrożenie strategii przyniesie wiele zmian, w tym podwyższaniu walorów zdrowotnych produktów poprzez: prostszy skład, redukcję zawartości cukru i rozwijanie portfolio produktów roślinnych.
Strategia do 2030 roku
Strategia Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” wyznacza kierunki działania firmy na najbliższe osiem lat. Całkowite wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom oraz z produktów farmaceutycznych, co najmniej 98 proc. oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20 proc. energii elektrycznej z OZE w zakładach produkcyjnych, 25-procentowy poziom redukcji CO2 w logistyce magazynowej, 80 proc. odpadów z produkcji i dystrybucji odzyskanych do ponownego wykorzystania – to niektóre z 37 zadeklarowanych celów.Działania Maspeksu na rzecz zrównoważonego rozwoju obejmą pięć ekosystemów: ekologię, innowacje, środowisko pracy, otoczenie społeczne i biznesowe oraz zdrowy styl życia, w ramach których określono działania do 2030 roku.
– Zdecydowaliśmy się ogłosić Strategię Zrównoważonego Rozwoju, którą opatrzyliśmy metaforą „Efektu Kolibra”, ponieważ chcemy uporządkować to, co przez ponad trzy dekady robiliśmy i osiągnęliśmy w tym zakresie. Od wielu lat każda nasza inwestycja była przenalizowana z punktu widzenia jej oddziaływania na środowisko. Podchodziliśmy do tego tematu w sposób świadomy i wynikający z modelu biznesowego naszej firmy. Mamy ambitne plany, aby nie tylko kontynuować rozpoczęte projekty, ale realizować nowe działania w każdym obszarze naszego biznesu, zgodnie z celami, które sobie wyznaczyliśmy w strategii – mówi Krzysztof Pawiński, CEO Grupy Maspex.
Na motyw przewodni strategii spółka wybrała „Efekt Kolibra”, który ma symbolizować synergię pozytywnych zmian dla człowieka i planety, będących wynikiem współdziałania
ze sobą pięciu ekosystemów. Dzięki temu Maspex ma rozwijać się w zrównoważony sposób, a żaden obszar działalności firmy nie będzie pominięty. Koliber jest również obecny w logo firmy, niemal od początku jej działalności.
– Strategia Zrównoważonego Rozwoju Maspeksu jest zarazem naszym planem biznesowym. Odpowiedzialność, o której mówimy, nie jest tylko dodatkiem, ale integralną częścią prowadzenia oraz rozwoju firmy, czyli tworzenia wysokiej jakości produktów, które towarzyszą ludziom na co dzień. Jest to spójne z potrzebami naszych konsumentów i wiem, że w pełni zgadzamy się w tej mierze także z naszymi partnerami handlowymi i biznesowymi – wyjaśnia Robert Wawro, dyrektor operacyjny Grupy Maspex.
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl