Nie każdy zdaje sobie sprawę, że MKOl, organizując w ciągu czterech lat dwie imprezy, generuje przychody na poziomie 8 mld dol. Te pieniądze, to nie darowizny, tylko szeroko rozumiany biznes, który się opłaca - mówi Grzegorz Kita, założyciel Sport Management Polska. Specjaliści zaznaczają przy tym, że korzyści tu odnoszą wszyscy, zarówno sportowcy, jak i sponsorzy.
- Sport należy do 10 najsilniejszych biznesów na świecie. Nie dziwi, że przyciąga biznes. Sponsora łatwo jednak stracić przez nieodpowiedzialne zachowanie - zauważa Jan Widera, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu.
- Sponsoring powinien być hybrydą poszczególnych korzyści, jakie firma chce osiągnąć. Chodzi nie tylko o wizerunek. Ważne jest także wsparcie w ten sposób marketingu a nawet działania CSR - mówi Grzegorz Kita, założyciel Sport Management Polska.
- Sponsor może ponosić jednak ryzyko zaangażowania w dyscyplinę, która niesie za sobą negatywne emocje. Antagonizmy pomiędzy kibicami, uderzają także w sponsora.
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl