PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Miliardy w grze. Oto jeden z 10 najsilniejszych biznesów świata

Autor: Tomasz Klyta
07-07-2019 06:00 |  aktualizacja: 03-08-2019 11:49
Miliardy w grze. Oto jeden z 10 najsilniejszych biznesów świata

Inwestycje w sport zawsze mają sens - przekonywali uczestnicy debaty "Sport - biznes i sukces", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Fot. Radu Razvan / Shutterstock.com

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że MKOl, organizując w ciągu czterech lat dwie imprezy, generuje przychody na poziomie 8 mld dol. Te pieniądze, to nie darowizny, tylko szeroko rozumiany biznes, który się opłaca - mówi Grzegorz Kita, założyciel Sport Management Polska. Specjaliści zaznaczają przy tym, że korzyści tu odnoszą wszyscy, zarówno sportowcy, jak i sponsorzy.

  • Sport należy do 10 najsilniejszych biznesów na świecie. Nie dziwi, że przyciąga biznes. Sponsora łatwo jednak stracić przez nieodpowiedzialne zachowanie - zauważa Jan Widera, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu.
  • Sponsoring powinien być hybrydą poszczególnych korzyści, jakie firma chce osiągnąć. Chodzi nie tylko o wizerunek. Ważne jest także wsparcie w ten sposób marketingu a nawet działania CSR - mówi Grzegorz Kita, założyciel Sport Management Polska.
  • Sponsor może ponosić jednak ryzyko zaangażowania w dyscyplinę, która niesie za sobą negatywne emocje. Antagonizmy pomiędzy kibicami, uderzają także w sponsora.

- Inwestycje w sport zawsze mają sens. Od 52 do 55 proc. konsumentów zawsze pozytywnie ocenia firmę, która inwestuje w sport. Ponadto, w granicach 22-28 proc. konsumentów, chce kupować produkty marki, która wspiera dany sport - wylicza Grzegorz Kita.

Grzegorz Kita, prezes, założyciel, Sport Management Polska, fot. PTWP
Grzegorz Kita, prezes, założyciel, Sport Management Polska, fot. PTWP
Jak dodaje, zawsze może pojawić się problem, czy taka inwestycja, będzie rentowna, szczególnie w przypadku inwestycji właścicielskich, spotykanych najczęściej w klubach piłkarskich. Są jednak przykłady i takich projektów sportowych, które trwają tylko dzięki temu, że sukces sportowy połączyły z sukcesem biznesowym.

- Chodzi o produkty sportowe jak runmaggedon czy ksw. Nie miałyby sensu, gdyby na siebie nie zarabiały. Oznacza to, że firmy mają szerokie spektrum inwestycji. Często inwestycje w sport są jednak źle postrzegane przez pryzmat jednego sektora, gdzie inwestycje właścicielskie mogą się nie zwracać - wyjaśnia Grzegorz Kita.

Jak przytacza Jan Widera, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, największym sponsorem polskiego sportu są podatnicy. To dzięki nim, resort sportu może m.in. wspierać kluby zajmujące się szkoleniem młodzieży. Minister nie ma jednak wątpliwości, że bez wsparcia z innych sektorów, polski sport byłby słabszy i uboższy.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.194.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 742 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 358 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.