PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Młodzi nie chcą do tradycyjnych zawodów. Jak radzi sobie światowy lider?

Autor: PulsHR.pl
27-02-2019 10:55
Młodzi nie chcą do tradycyjnych zawodów. Jak radzi sobie światowy lider?

Cały sektor przemysłowy zmaga się z niedoborem fachowców - twierdzi Magdalena Jankowska.

Fot. mat. pras.

Wbrew powszechnym obawom, roboty nie zabiorą nam pracy, jednak wymuszą kształcenie w nowych kierunkach - mówi Magdalena Jankowska, dyrektor HR na Europę Północno-Wschodnią w Owens-Illinois, producencie szklanych opakowań.

Mówi się, że zawód hutnika, który w przeszłości był zawodem tradycyjnym, przekazywanym z pokolenia na pokolenie, w oczach młodego pokolenia stracił atrakcyjność. Czy faktycznie tak jest?
- Brak zainteresowania młodych osób tradycyjnymi zawodami to problem nie tylko hut. Cały sektor przemysłowy zmaga się z niedoborem fachowców. Lata zastoju w szkolnictwie zawodowym sprawiły, że ze szkół wychodziły kolejne roczniki młodych, którzy mieli problemy ze znalezieniem pracy. Widzimy jednak, że ten trend zaczyna się odwracać.

Młodzi zaczęli sobie zdawać sprawę, że posiadanie praktycznych umiejętności technicznych jest doceniane na rynku pracy i po prostu się opłaca, zwiększając ich szanse na atrakcyjną i dobrze płatną pracę. Dodatkowo pod wpływem pokoleń Y i Z rynek zaczął się zmieniać, a młodzi coraz lepiej się na nim odnajdują. Mimo że w zakładzie nie jesteśmy w stanie zagwarantować np. elastycznego czasu pracy, to staramy się tworzyć atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Jak zatem obalić stereotypy dotyczące pracy w hucie i przyciągnąć młodych do firmy? 

- Korzystamy z tego, że jesteśmy organizacją o zasięgu globalnym i liderem w swojej branży. Żadna inna firma na świecie nie produkuje tylu opakowań szklanych, co O-I. Co za tym idzie, gwarantujemy naszym pracownikom nie tylko możliwość rozwoju w międzynarodowym środowisku, ale również pozyskania unikatowego doświadczenia.

Dla młodych dodatkowym atutem jest to, że efekty swojej pracy widzą na co dzień w swoich kuchniach czy na sklepowych półkach. Wytwarzamy szkło dla najpopularniejszych światowych marek z sektora żywności i napojów, w przyjaznym dla środowiska opakowaniu, co - jak na co dzień obserwujemy - staje się coraz bardziej docenianym przez pracowników i kandydatów aspektem.

(...)

Czytaj więcej w serwisie PulsHR.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • HR XD 2019-02-27 12:26:22
    "Lata zastoju w szkolnictwie zawodowym sprawiły, że ze szkół wychodziły kolejne roczniki młodych, którzy mieli problemy ze znalezieniem pracy. " Boże, kto pisze takie bzdury. Problem ze znalezieniem pracy był wynikiem tylko i wyłącznie wynikiem drapieżnego zachowania zachodnich firm, które wraz z kolejnymi, nieudolnymi rządami ograniczały rozwój Polski, dopiero wejście do UE pozwoliło przerwać tą spiralę śmierci poprzez dwa czynniki - możliwość pracy w krajach zachodnich i znaczenie ważniejszy - możliwość bezcłowego handlu z UE. Zachodnie firmy przez koniec lat 90-tych starały się zmonopolizować polski rynek, ale nie wszędzie się im udało (casus Danone na rynku mleczarskim), stąd też taki a nie inny stosunek Berlina i Paryża do obecnego rządu w Polsce.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.151.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

13 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

102 532 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 217 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.