PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Największe wyzwania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce

Autor: PropertyNews.pl
14-06-2019 17:21
Największe wyzwania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce

Branża BPO to ciągłe rewolucje technologiczne

(fot. pixabay.com)

Branża BPO/SSC w Polsce nieustannie rośnie. Eksperci szacują, że w 2020 roku zatrudnienie przekroczy tu poziom 340 tys. miejsc pracy. Z jakimi wyzwaniami mierzy się sektor? Czy nadejdzie era robotów? Jak rozwiązać problemy związane z rynkiem kadr? O tym dyskutowano podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019 i sesji tematycznej „Największe wyzwania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce”.

  • Ekspert rynku pracy z Polskiego Instytutu Ekonomicznego widzi w technologiach pewne zagrożenie. - W niektórych przypadkach sztuczna inteligencja może „wymieść” ludzi z rynku – mówi Andrzej Kubisiak.
  • Prelegenci wspólnie przyznali, że kadra w branży BPO musi być różnorodna wiekowo, aby przynosić sukces.
  • Okazuje się, że rewolucją jest również podejście do młodych ludzi wkraczających na rynek pracy – coraz rzadziej wymaga się dyplomu ukończenia studiów, ważne są umiejętności, odpowiednia postawa i chęć podnoszenia kompetencji.
Sektor BPO w Polsce to niemal 20 lat nieustannego rozwoju. - Trendy w sektorze BPO dotyczą trzech sektorów: rynku pracy, technologii i organizacji – mówi Radosław Malik, kierownik, Podyplomowe Studia Nowoczesne Usługi Biznesowe, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

- Zauważam bardzo dynamiczny wzrost branży BPO. (...) Dziś w tym sektorze pracuje ponad 300 tys. osób, co oznacza, że przez ostatnie cztery lata liczba pracowników niemal się podwoiła. To logiczne: za wzrostem branży musi iść wzrost liczby pracowników. Za ludźmi z kolei idą kolejne zmiany i problemy, m.in. dostępność odpowiednich kadr – wyjaśnia Andrzej Kubisiak, ekspert rynku pracy, Polski Instytut Ekonomiczny i podkreśla, że bardzo często sektor BPO jest charakteryzowany jak ten, który ma bardzo duże nasycenie kapitału międzynarodowego. - W związku z tym zatrudnienie też ma charakter zagraniczny, dwukierunkowy – ze Wschodu i z Europy Zachodniej, również z krajów, gdzie pojawiają się problemy kadrowe – dodaje ekspert.

Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions, wskazuje na kilka aspektów, które charakteryzują branżę BPO/SSC w Polsce. – W nowoczesnych usługach dominuje robotyzacja i automatyzacja. Kolejnym elementem, który się pojawia, to elastyczność. Jednak przez lata pojęcie to nieco się zmieniło – nie chodzi już tylko o elastyczne miejsce pracy czy flexi-ofertę benefitową dla pracowników, ale również o elastyczne podejście do klienta - wyjaśnia.

Jak dodaje, produkt końcowy musi się zmieniać, być dostosowywany do oczekiwań klienta i pod niego spersonalizowany. Podkreśla, że zmiana spotkała również formę raportowania. – W raportach pojawiają się interpretacje, a nie tylko suche tabele. Musimy mieć zdolność wdrażania zmiany w relacji do klienta. Jeszcze innym elementem, który zaczyna odgrywać bardzo ważną rolę w sektorze BPO, jest zdolność rozwiązywania problemów – mówi prezes Impel Business Solutions.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

26 423 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.