Sytuacja obecnie jest przedziwna. Większość studentów na pierwszym rok chce zakładać własną firmę. Ale na ostatnim roku śmiałków zostaje garstka. Na pierwszy rzut oka to wygląda tak, jakby uczelnie oduczały młodych Polaków przedsiębiorczości, a przynajmniej gasiły w nich przedsiębiorczy zapał.
- Z drugiej jednak strony na jednego pracownika polskiej firmy przypadało cztery razy mniej patentów niż w pozostałych krajach. Oznacza to, że sukcesy polskich firm na arenie międzynarodowej wynikają z ich ciężkiej pracy, dużej produktywności a nie innowacyjności. Można tak dalej rozwijać gospodarkę, ale czy o to chodzi? - zastanawia się.
Według Macieja Szumskiego, prezesa firmy Plum, innowacje to już nie jest moda, ale konieczność. - W tej chwili jest bardzo duża tendencja firm do rozwijania eksportu i innowacyjności. I to nie wynika z mody, bo teraz dużo się mówi: „bądźmy innowacyjni”, ale z konieczności. Jeśli nie będziemy innowacyjni, to za chwilę nas nie będzie - mówi Maciej Szumski.
(...)
Czytaj więcej w serwisie PulsHR.pl
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl