PARTNERZY PORTALU

Ograniczają inwestycje i tną koszty. Koronawirus namieszał w planach przedsiębiorców

Ograniczają inwestycje i tną koszty. Koronawirus namieszał w planach przedsiębiorców
80 proc. firm chce w drugim kwartale 2020 r. wstrzymać bądź ograniczyć wydatki inwestycyjne Fot. Shutterstock

Wstrzymanie i ograniczenie wydatków inwestycyjnych, kosztów na reklamę i PR oraz na badania marketingowe, a także obniżenie cen i marż handlowych - te działania firmy zamierzają podjąć w drugim kwartale 2020 r.

  • 62 proc. respondentów badania firmy BCMM  „Gospodarcze efekty epidemii koronawirusa - planowane działania przedsiębiorstw w II kwartale 2020 roku” wskazuje, że sprzedaż w najbliższych trzech miesiącach będzie mniejsza niż zakładana
  • Aż 80 proc. firm chce wstrzymać bądź ograniczyć wydatki inwestycyjne, natomiast 79 proc. planuje zmniejszyć lub zablokować wydatki na reklamę i PR, a 81 proc. - koszty na badania marketingowe.
  • W celu odbudowy koniunktury gospodarczej respondenci najczęściej oczekują ograniczenia liczby przepisów, procedur i kontroli (61 proc.) oraz wprowadzenia dalszych zwolnień ze świadczeń pieniężnych na rzecz państwa (54 proc.).
  • Raport firmy „Gospodarcze efekty epidemii koronawirusa - planowane działania przedsiębiorstw w II kwartale 2020 roku” firmy BCMM powstał w ramach cyklu EEC Defence - Razem bronimy gospodarki i jest wynikiem ankiety, którą wśród przedsiębiorców prowadziliśmy na łamach WNP.PL, PulsHR.pl i PortalSamorzadowy.pl.

Jak wynika z raportu, rozwiązania zaproponowane w pierwszej wersji tarczy antykryzysowej (uchwalonej pod koniec marca) są w opinii 58 proc. badanych przedsiębiorstw całkowicie nieskuteczne. 27 proc. postrzega je jako krok w dobrym kierunku, ale niewystarczający do pełnej ochrony firmy, a jedynie 2 proc. respondentów uważa, że tarcza zapewnia istotną pomoc dla funkcjonowania ich biznesu.


Z badania wynika również, że aż 80 proc. firm chce w drugim kwartale 2020 r. wstrzymać bądź ograniczyć wydatki inwestycyjne, natomiast 79 proc. planuje zmniejszyć lub zablokować wydatki na reklamę i PR, a 81 proc. - koszty na badania marketingowe. 62 proc. respondentów wskazuje również, że realizowana sprzedaż w najbliższych trzech miesiącach będzie mniejsza niż zakładana.


Co piąta firma (21 proc.) w drugim kwartale tego roku ma w planach obniżenie cen i marż handlowych. Wśród przedsiębiorstw usługowych ten odsetek jest wyższy i wynosi 29 proc.

Odbudowa gospodarki

Jakie działania przede wszystkim powinien podjąć rząd po wygaśnięciu epidemii koronawirusa na rzecz stopniowej odbudowy gospodarki? 60,8 proc. ankietowanych oczekuje ograniczenia liczby przepisów, procedur i kontroli. Ponad połowa (54,5 proc.) uważa, że należy wprowadzić kolejne obniżki, a nawet zwolnić firmy ze świadczeń pieniężnych na rzecz państwa.

44,1 proc. respondentów twierdzi, że pomóc może przesunięcie funduszy z UE na pomoc firmom i odbudowę popytu i podaży. Co trzeci (33,3 proc.) sądzi, że należy wprowadzić system bezpośrednich dotacji dla firm w kryzysie. Kolejne 30 proc. ankietowanych oczekuje reformy prawa pracy, m.in. ułatwień w zatrudnianiu i zwalnianiu pracowników oraz elastycznego czasu pracy. Z kolei 22,1 proc. zaleca nasilenie taniego kredytowania dla firm w kryzysie.
×


KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ograniczają inwestycje i tną koszty. Koronawirus namieszał w planach przedsiębiorców

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!