PARTNERZY PORTALU

Pandemia nie zatrzymała outsourcingu. Przeciwnie - są nowe perspektywy

Pandemia nie zatrzymała outsourcingu. Przeciwnie - są nowe perspektywy
W momencie wybuchu epidemii branża BPO była jedną z najlepiej przygotowanych pod kątem przejścia na zdalny model pracy. fot. Shutterstock

Pandemia koronawirusa nie spowoduje załamania na rynku outsourcingu procesów biznesowych (BPO), a tylko przyniesie jego dalszy rozwój. Nie należy też oczekiwać zahamowania trendu związanego z automatyzacją i robotyzacją prac biurowych. Z drugiej strony upowszechnienie pracy zdalnej umożliwi centrom usług dostęp do nowych zasobów kadrowych.

  • Analizy pokazują, że obecny kryzys spowoduje dalszy rozwój usług BPO, gdyż firmy chcąc koncentrować się na ochronie i rozwoju swojej pozycji rynkowej będą outsourcować coraz więcej usług wspierających biznes.
  • Dla wielu firm automatyzacja i robotyzacja prac biurowych może być koniecznością z powodu braku możliwości stworzenia odpowiednich warunków sanitarnych dla pracowników.
  • Prognozy rynkowe mówią o wzroście bezrobocia - można oczekiwać, że łatwiej będzie znaleźć chętnych do pracy w BPO. Z drugiej strony upowszechnienie pracy zdalnej pozwoli sięgnąć po pracowników mieszkających z dala od centrów usług.
Pandemia koronawirusa oddziałuje na polską gospodarkę już od trzech miesięcy, widać już, jaki wpływ wywarła do poszczególne branże.

Gotowi na nowe

Wśród sektorów, które okazały się odporne na nowe realia, znalazł się outsourcing usług biznesowych. Jednocześnie - jak wskazała Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions (IBS) - dotychczas mieliśmy kryzysy, których źródła tkwiły w ekonomii i dotykały ludzi. Teraz kryzys przyszedł od ludzi i uderzył w ekonomię.

- Patrząc na zachowania naszych klientów w ostatnich miesiącach widzimy przede wszystkim zachowawczość i skupianie się na podstawowym biznesie. Z drugiej strony widać też elastyczność w podejściu do nowych sytuacji - powiedziała prezes w rozmowie z portalem WNP.PL.
- Nie obserwujemy natomiast drastycznych działań związanych z dużą redukcją zatrudnienia. Bardziej widoczne są działania związane z optymalizacją kosztów, w tym przy wykorzystaniu mechanizmów tarczy antykryzysowej i finansowej - wyjaśniła.

Z kolei Beata Wójcik, dyrektor ekonomiczny obszaru biznesowego BPO oraz dyrektor ds. konsolidacji i audytu w Impel Business Solutions, dodała, że dzięki bieżącej obserwacji procesów legislacyjnych w momencie wejścia przepisów w życie outsourcer jest w stanie wskazać klientom rozwiązania, z których mogą skorzystać w kontekście swojej sytuacji finansowej.

- Z drugiej strony, z powodu dynamiki wydarzeń związanych z pandemią, oczekiwania wobec nas dotyczą również poluzowania dotychczasowych procedur, aby współpraca była bardziej elastyczna. Jest to kluczowy czynnik, który pozwala na adaptację do nowych, trudnych warunków i wypracowanie nowych standardów - uzupełniła.

Jak podkreśliła Nina Twardowska, tarcza antykryzysowa dla wielu przedsiębiorców jest czarną magią, gdyż nie wiedzą oni, jak suche zapisy ustaw przełożyć na realia swojej firmy. Tymczasem dostawca usług BPO, który posiada kadry wyspecjalizowane w prawie pracy i prawie podatkowym, pozwala przedrzeć się przedsiębiorcy przez gąszcz przepisów.

- W przypadku tarczy dla wielu firm problemem bywa nie tylko kwestia interpretacji i implementacji przepisów, ale też kwestie formalne, związane chociażby z ograniczeniem wymiaru etatu i dopłatami do wynagrodzeń - zaznaczyła prezes Twardowska.
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pandemia nie zatrzymała outsourcingu. Przeciwnie - są nowe perspektywy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.108.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!