Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła konkurs "Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” - poinformowała Agencja w piątkowym komunikacie. W ramach tego konkursu dofinansuje 390 projektów firm, a każda z nich może otrzymać nawet milion złotych.
Najważniejszym z tych instrumentów PARP jest konkurs "Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand". Jak wyjaśnia cytowany w komunikacie dyrektor z PARP Radosław Runowski, jego celem jest "promocja marek produktowych, które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych".
"Agencja rozstrzygnęła właśnie wiosenny konkurs. Dofinansowanie otrzyma 390 projektów firm na kwotę ponad 211 mln zł. 100 projektów wybrano z województwa mazowieckiego na kwotę 55 mln zł" - informuje komunikat. W ramach konkursu, dodaje, 171 rekomendowanych wniosków złożyły mikroprzedsiębiorstwa, 120 - małe, a 100 - średnie firmy.
Konkurs przeznaczony był dla przedsiębiorców reprezentujących wybrane sektory gospodarki, którzy chcą uczestniczyć w branżowych programach promocji, koordynowanych przez Ministerstwo Rozwoju.
To takie branże jak: IT/ICT, sprzęt medyczny, maszyny i urządzenia, kosmetyki, biotechnologia i farmaceutyka, moda polska, budowa i wykańczanie budowli, jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe, sektor usług prozdrowotnych, części samochodowe i lotnicze.
Według PARP zdecydowana większość projektów została przygotowana przez firmy zlokalizowane na terenie województwa mazowieckiego (ponad 25 proc. wszystkich rekomendowanych projektów). Najmniej w województwach opolskim i zachodniopomorskim (niecały 1 proc. rekomendowanych projektów). Najwięcej projektów realizowanych będzie w branży IT/ICT (20 proc. wszystkich rekomendowanych projektów).
Przedsiębiorcy, jak dodaje komunikat, będą mogli przeznaczyć otrzymane środki na działania promocyjne na wskazanych przez Ministerstwo Rozwoju pozaunijnych rynkach o dużym potencjale gospodarczym, m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, na Ukrainie, w Rosji, Japonii, Turcji, Chinach czy Korei.
"W ramach projektu dzięki uzyskanemu dofinansowaniu przedsiębiorcy skorzystają z usług szkoleniowo-doradczych, wezmą udział w targach branżowych, zorganizują misje handlowe, zrealizują działania informacyjne oraz reklamowe. Inicjatywy podjęte przez beneficjentów programu będą elementem prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju ogólnych działań promujących wybrane sektory polskiej gospodarki" - dodaje komunikat.