PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska przestaje być drugim wyborem dla zagranicznych studentów

Autor: PulsHR.pl
13-06-2019 20:55
Polska przestaje być drugim wyborem dla zagranicznych studentów

Studenci anglojęzyczni czują się u nas świetnie

(fot. pixabay.com)

Trwa okres wdrażania konstytucji dla nauki, zwanej 2.0. Polskie uczelnie przechodzą przez ten okres z różnymi skutkami. Jak zgodnie uznali paneliści sesji „Studenci zagraniczni w uczelniach Europy Centralnej”, rynek szkolnictwa wyższego jest jednym z najbardziej zglobalizowanych rynków na świcie. To dla studentów i uczelni ogromna szansa, ale i wyzwanie.

  • Polskie uczelnie nie mają wyjścia - jeśli chcą się liczyć na rynku, muszą postawić na internacjonalizację.
  • Wprawdzie język angielski jest coraz mocniejszą stroną nie tylko ośrodków nauczania, ale Polaków w ogóle, to wciąż wiele jest w tym zakresie do zrobienia.
  • Z jakimi jeszcze problemami przychodzi mierzyć się polskim uczelniom w dobie globalizacji edukacji? O tym rozmawiali eksperci podczas dyskusji "Studenci zagraniczni na uczelniach Europy Centralnej", która odbyła się podczas XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Zdaniem Witolda T. Bieleckiego, rektora Akademii Leona Koźmińskiego, liczba zagranicznych studentów w Polsce będzie rosła. To efekt umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego. Proces trwa nie od wczoraj, ale w ostatnich latach wyraźnie nabiera tempa. 

- Sprzyja temu nowa reforma 2.0 nastawiona na umiędzynarodowienie poprzez zmianę kategoryzacji, poprzez dyscypliny. Kryteria, które są zastosowane do kategoryzacji zmuszą uczelnie, by stawały się międzynarodowymi. W zasadzie liczyły będą się jedynie publikacje w języku angielskim - mówił Bielecki.

Zaznaczył też, że uczelnie muszą zmienić sposób promocji. Współczesna młodzież, współczesne społeczeństwo informacji szuka nie na ulotkach, w broszurach czy informatorach.

- Dziś kryterium wyboru jest internet i znaleziona w nim wiedza. Dziś dużo większą rolę niż tradycyjny marketing, do którego jesteśmy przyzwyczajeni, odgrywa tzw. marketing szeptany - mówił Bielecki.  

Violetta Skrzypulec-Plinta, prorektor ds. rozwoju i promocji uczelni Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, zwróciła uwagę na potrzebę zmian w ustawie 2.0, która w przypadku uczelni medycznych pozostawia pole do popisu.

- Studenci anglojęzyczni czują się u nas świetnie. Mamy ponad 500 studentów ze Szwecji, Niemiec, Hiszpanii, Arabii, Iraku. Przyjeżdżają, żeby się uczyć, ale wyjeżdżają, bo żeby zdać LEK, czyli państwowy egzamin lekarski, trzeba znać polski, czego reforma 2.0 nie ujmuje. Oni biorą, co najlepsze, i wyjeżdżają. To, że wracają do siebie i zdają egzaminy w swoich pracach, świadczy o wysokim kształceniu naszej uczelni - podkreśliła.

Jak powiedział Pradeep Kumar, prezes Indo-European Education Foundation oraz ABS Institute, wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, szansą dla polskich uczelni są studenci z Indii.

- W roku 2014 stworzyliśmy projekt polsko-indyjski. Mieliśmy wówczas 227 hinduskich studentów spośród 1,5 mld, którzy mogli tu studiować. Od tego czasu promowaliśmy Polskę na różnych szczeblach i kierunkach i ta liczba wzrosła do ponad 500 w ciągu 4 lat. Zakładam, że w najbliższych latach będzie ich ok.10 tysięcy. Polska jest najlepszym miejscem dla hinduskich studentów, którzy chcą studiować za granicą. Macie wiele powodów - mówił Kumar.

Czytaj więcej na PulsHR.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.204.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 681 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.