Eksport usług z Polski w ciągu kilkunastu najbliższych lat może rosnąć w średnim tempie ok. 8 proc. rocznie, by na koniec 2030 roku podwoić wartość w porównaniu do 2017 r. Głównym rynkiem docelowym dla eksporterów wciąż pozostanie Europa, z dominującą rolą Niemiec. Jednak firmy „znad Wisły” stopniowo będą wykraczać poza Stary Kontynent.
- W 2017 roku wartość zagranicznej sprzedaży usług na świecie była o ok. 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, a w kolejnych latach powinna rosnąć w tempie ok. 7 proc.
- Udział rynków europejskich w eksporcie polskich usług będzie stopniowo malał na rzecz odbiorców z innych części świata – z 42 proc. na koniec 2017 r. ma on spaść do 35 proc. w 2030 r.
- Nastroje polskich eksporterów usług są dobre, a z badania wynika, że 56 proc. firm usługowych zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową oczekuje w tym roku wzrostu obrotów.
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl