PARTNERZY PORTALU

Potrzebny centralny ośrodek promocji Polski

Potrzebny centralny ośrodek promocji Polski
Fot. Fotolia
  • Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
  • Dodano: 20-05-2016 15:36

Nie ma spójnej promocji "marki Polska", podobnie jak jednego, centralnego ośrodka promocji. Funkcję tę przejęły głównie duże i średnie firmy krajowe, które są obecne za granicą ze swoimi towarami lub inwestycjami, a także - wydarzenia sportowe i sportowcy, w mniejszym stopniu ludzie kultury.

Politycy, mający wpływ na promocję, w różny sposób przyczyniają się do niej, niestety, także w sensie ujemnym. Podobnie jak np. wyjeżdżający za granicę Polacy - turyści czy pracownicy.

Z tych m.in. powodów, także ograniczonej akcji PR - Polska nie jest plasowana w rankingach krajowych marek (np. Country Brand Index), w żadnej z trzech kategorii i wśród 75 sklasyfikowanych państw.

W szczególności, problem z nierozpoznawalnymi wyrobami lub odrzucanymi, bo są z Polski, mamy w krajach rozwiniętych. Klienci nie znają i nie dociekają, jak zmieniła się polska gospodarka i jakimi nowoczesnymi produktami dysponuje. Łatwiej z polskimi produktami dotrzeć do krajów Europy Wschodniej i krajów azjatyckich (paradoksalnie – dobra renoma produktów z czasów PRL lub kojarzenie Polski jako kraju w Unii Europejskiej).

- Budowa marki dla kraju jest bezwzględnie potrzebna, bowiem wpływa m.in. na odbiór i postrzeganie klientów za granicą jego produktów, usług, napływu turystów, rozszerzania współpracy - mówił podczas debaty pt. Polska marka w globalnej gospodarce Adam Krzanowski, prezes zarządu, współwłaściciel Grupa Nowy Styl. – Ale nie można tego osiągnąć, wydając pieniądze na reklamy kraju.

Zdaniem panelistów debaty Europejskiego Kongres Gospodarczego, w przypadku biznesu na zdobycie "brandu" trzeba pracować latami, przekonując klientów do jakości oferty, zaawansowania technologicznego, oryginalności. 

- Od zera wykreowaliśmy markę Solaris, przebijając się na konkurencyjnym rynku, zdominowanym przez koncerny, a świadczyły o nas nasze wyroby i ich wysoka jakość – powiedział Zbigniew Palenica, członek zarządu Solaris Bus&Coach. – Obecnie zatrudniamy menedżerów np. z Niemiec, mamy 100 zgłoszeń patentowych, na które pracuje 100 inżynierów w ośrodku B+R.

Zdaniem Piotra Voelkela, założyciela Grupy Vox, środki budżetowe na promocję są często źle lokowane. Przykładem, według niego, jest obecność małych firm na targach dzięki dotacjom, ale które nie są w wielu przypadkach przygotowane do uczestnictwa w dużych imprezach mentalnie i merytorycznie (np. brak znajomości języków obcych, brak kompetencji przedstawicieli).

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Potrzebny centralny ośrodek promocji Polski

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.179.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!