PARTNERZY PORTALU

Pracownicy oczekują dodatkowych świadczeń

Pracownicy oczekują dodatkowych świadczeń
Fot. Shutterstock
  • Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
  • Dodano: 24-11-2016 19:04

Oferta dodatkowych świadczeń jest coraz większa i stale się rozwija. Czy jednak odgrywa rolę motywacyjną? Coraz więcej pracowników traktuje świadczenia jako obowiązkowy element wynagrodzenia i ma względem pracodawców coraz większe oczekiwania.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Grafton Recruitment Polska wynika, że zatrudnieni najczęściej chcieliby otrzymywać od pracodawców prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie kursów językowych, karty sportowe oraz możliwość pracy zdalnej. Wielu oczekuje kart lunchowych i biletów na wydarzenia kulturalne. Ważne są także dofinansowania dojazdów do pracy oraz dodatkowe dni wolne.

Wybierając ofertę zatrudnienia, kandydaci do pracy biorą pod uwagę nie tylko płacę i zakres obowiązków, ale również proponowane przez firmy programy motywacyjne. Trend ten powinien zmuszać pracodawców do zastanowienia, które świadczenia dodatkowe są przez pracowników najbardziej pożądane i dlaczego.

- Niedopasowanie świadczeń może przyczyniać się do spadku zaangażowania i satysfakcji pracowników, a co za tym idzie wpływać na rotację kadr, a nawet na niską efektywność rekrutacji nowych osób. Najczęściej oferta świadczeń pozapłacowych rozmija się z faktycznymi potrzebami pracowników w przypadku opieki medycznej, kart sportowych, wykorzystywania telefonu służbowego do prywatnego użytku oraz wyjazdów integracyjnych - mówi Rafał Glogier-Osiński, dyrektor regionalny ds. marketingu i systemów cyfrowych w Grafton Recruitment Poland.

Jednocześnie badani respondenci potwierdzają znaczenie takich elementów jak: możliwość pracy zdalnej, dofinansowania kursów językowych, dojazdów do pracy, czy dodatkowych dni wolnych. W efekcie wiele firm nie wykorzystuje w pełni potencjału dodatkowych świadczeń. Warto monitorować stopień dopasowania oferty świadczeń pozapłacowych do potrzeb pracowników, gdyż są one elementem systemu wynagradzania.

- W warunkach modelowych program świadczeń pozapłacowych jest dostosowany do potrzeb pracowników i kandydatów, a polityka zarządzania zasobami ludzkimi oparta jest na zarządzaniu poprzez mierzalne kompetencje, jasnej polityce awansowania i wynagradzania, programach rozwoju pracowników i kadry zarządzającej, a także spójnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W praktyce taka integralność to ogromne wyzwanie dla działu HR oraz kierownictwa firmy - dodaje Glogier-Osiński.

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownicy oczekują dodatkowych świadczeń

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.146.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!