PARTNERZY PORTALU

Prawie 5,5 bln dolarów przychodów. Skorzystają Allegro, eBay i Amazon

Prawie 5,5 bln dolarów przychodów. Skorzystają Allegro, eBay i Amazon
Liderem w Polsce wśród platform zakupowych jest Allegro, podczas gdy w Europie królują globalni giganci, jak Amazon czy eBay Fot. Shutterstock, Inc.

Rynek e-commerce zanotował w ostatnim czasie dynamiczny wzrost. Odsetek osób robiących zakupy w internecie oscyluje w krajach europejskich wokół 90 proc. Jak podaje firma Statista, w 2021 roku aż 2,14 mld osób na całym świecie będzie kupować online. Globalny przychód z e-sprzedaży detalicznej w 2022 roku ma wynieść 5,4 biliony dolarów.

  • W Polsce e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, ale odsetek internautów robiących e-zakupy wciąż jest niższy (83 proc.) niż europejska średnia przekraczająca 90 proc.
  • Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się i największych rynków w regionie. Według PwC, w ciągu najbliższych pięciu lat wartość brutto polskiego rynku e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł.
  • Polacy są jedną z najliczniejszych grup na tle innych krajów europejskich korzystających z płatności przy odbiorze, podczas gdy na Zachodzie zdecydowanie dominuje płatność kartą.
Światowy e-commerce nie jest monolitem. Występują spore różnice na poziomie lokalnym. Jak na tle światowego e-handlu wypadają konsumenci z Polski?

Zachód vs. Wschód

W Europie ogromny wpływ na gospodarkę, a co za tym idzie na technologię, mają uwarunkowania historyczne - zauważają przedstawiciele duńskiej firmy pocztowej PostNord w raporcie “E-commerce in Europe 2020”. Na Zachodzie w latach 90. internet był już powszechnie obecny, podczas gdy w krajach dawnego bloku wschodniego, w tym w Polsce, digitalizacja w tym okresie dopiero się rozpoczynała.

„Nic dziwnego więc, że e-commerce w Wielkiej Brytanii, Francji czy Niemczech rozwinął się wcześniej i w przypadku tych państw można mówić o rynkowej dojrzałości i stabilności. Natomiast Europa Centralna i Wschodnia przeżywa przyspieszony, gwałtowny rozkwit e-handlu” - diagnozują analitycy.

W Polsce e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, ale odsetek internautów robiących e-zakupy wciąż jest niższy (83 proc.) niż europejska średnia przekraczająca 90 proc. Podobny wynik z tzw. krajów rozwiniętych mają tylko Włosi - 82 proc.
- Z naszego doświadczenia prowadzenia kampanii w różnych krajach europejskich wynika, że konsumenci znacznie różnią się, jeśli chodzi o nawyki zakupowe związane z zaufaniem do form reklamowych, komunikacją, preferowanymi metodami płatności. Trzeba o tym pamiętać rozważając ekspansję - mówi Robert Stolarczyk, prezes firmy PromoTraffic, zajmującej się pozycjonowaniem w internecie.

- Przykładowo, z wielu analiz i raportów, m.in PostNord, wynika, że wśród kupujących z Niemiec odnotowuje się wysoki wskaźnik zwrotów. Planując obecność na innych rynkach dobrze jest uwzględnić odpowiednie rozwiązania w e-sklepie, a także pamiętać o poinformowaniu o tym potencjalnych klientów, np. w działaniach reklamowych - dodaje.

E-commerce w krajach Europy Zachodniej ma wysoki udział w całym rynku handlu. Rozwija się w sposób stabilny, równomierny. Tymczasem część państw ze wschodniej części ma sporo do nadrobienia, więc dynamika rozwoju rynku jest znacznie większa – zwracają uwagę analitycy. Takim krajem jest np. Rumunia. Co prawda 84 proc. tamtejszych internautów szuka możliwości zakupowych w sieci, ale tylko część z nich (70 proc.) decyduje się dokonać zakupu. Dane z tego rynku pokazują, że Rumunów możemy postrzegać, jako wyjątkowo odpowiedzialnych i ostrożnych. Obywatele tego kraju kupując online zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny i w pierwszej kolejności korzystają z porównywarek.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prawie 5,5 bln dolarów przychodów. Skorzystają Allegro, eBay i Amazon

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.42.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!