PARTNERZY PORTALU

Prezes Impela: coraz częściej pracownicy z Ukrainy wypełniają lukę na rynku pracy

  • Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
  • Dodano: 08-12-2016 17:20

W ostatnim czasie rynek pracy został przewartościowany. Jest to wyraźnie rynek pracownika. Na pewno rozwiązaniem problemu niedoboru ludzi w części jest imigracja. W Polsce jest już około 1 mln pracowników z Ukrainy - mówi w wywiadzie dla wnp.pl Grzegorz Dzik, prezes Impel SA.

W sierpniu bieżącego roku weszły w życie przepisy, które będą miały ogromy wpływ na rynek pracy.

Prezydent RP podpisał ustawę o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, która ustala minimalną stawkę godzinową na poziomie 13 zł brutto dla pracowników zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych od stycznia roku 2017. Następuje więc wzrost kosztów pracy, z jednej strony wynikający ze wzrostu stawki minimalnego wynagrodzenia godzinowego dla umów zleceń, z drugiej ze wzrostu miesięcznego minimalnego wynagrodzenia za pracę, które zgodnie ze zgłoszoną propozycją wyniesie 2000 zł brutto.

Zdaniem prezesa Impela zmiany te wpłyną pozytywnie na rozwój usług outsoursingowych.

- Najwyższy czas na uregulowanie płac i obligatoryjność ich stosowania, najwyższy czas na przestrzeganie budżetów w zamówieniach publicznych, które pozwolą wypłacać co najmniej minimalne wynagrodzenie. Wyrównanie stawki na umowę o pracę i na umowę zlecenie również jest korzystne, ponieważ powoduje, że te dwie formy zatrudnienia są bardzo porównywalne. Dla pracodawcy lepsza jest sytuacja, gdy może stabilne zatrudniać pracownika. Tym bardziej, że teraz już można mówić, że na rynku pracy zaczął się czas pracowników –  podkreślił Grzegorz Dzik.

Więcej w materiale wideo





- Tym razem na zmianę legislacyjną nakłada się szybki wzrost popytu na rynku pracy, co jeszcze bardziej – zdaniem prezesa Grzegorza Dzika – umacnia Grupę Impel w konsekwencji waloryzacyjnej. Wprowadzanie minimalnych stawek godzinowych  i wzrost płacy minimalnej (wzrost o 8% w stosunku do roku 2016), to wyzwanie dla Impela na drugie półrocze 2016 i początek 2017 roku.

Przez dziewięć miesięcy tego roku grupa wypracowała ponad 1,5 mld zł przychodów. Grupa Impel zanotowała ponad 12-procentowy wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2016 r., które wyniosły 977,1 mln zł. Istotny wpływ na przyrost sprzedaży miała skutecznie przeprowadzona waloryzacja kontraktów po zmianie przepisów  związanych z „ozusowaniem” umów zleceń od stycznia 2016 roku.

- Nasze doświadczenie, wynikające z waloryzacji „ozusowania” całego wynagrodzenia do minimalnej płacy krajowej, upoważnia nas do twierdzenia, że klienci w zdecydowanej większości i tym razem zaakceptują wzrost cen kompensujących wzrost kosztów pracy wykonawców usług. Mając na uwadze politykę rządu zmierzającą do wzrostu wynagrodzeń, determinację organów kontrolnych w zakresie przestrzegania prawa pracy oraz rosnącą przewagę popytu nad podażą na rynku pracy, wierzymy, że nieuchronny wzrost kosztów pracy zostanie przyjęty przez rynek również w przypadku ustawowej podwyżki najniższych stawek godzinowych z początkiem stycznia 2017 r.  - podkreślił prezes Grzegorz Dzik.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes Impela: coraz częściej pracownicy z Ukrainy wypełniają lukę na rynku pracy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!