Polska musi umieć opowiadać historię swojego sukcesu gospodarczego, aby jeszcze mocniej przyciągać uwagę inwestorów.
Zaprezentowano ją w środę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jej autorzy podkreślają, że Polska to „Silna gospodarka, zagnieżdżona w sercu Europy”.
The European Times specjalizuje się w magazynach promujących gospodarki poszczególnych krajów. Jak podaje agencja, wśród jej odbiorców znajduje się blisko pół miliona europejskich osób decyzyjnych, liderów opinii oraz unijnych polityków.
Thieu Cuypers, dyrektor The European Times, podkreślił, że Polska jest symbolem gospodarczego cudu i nieustającego rozwoju, który nie zatrzymał się nawet podczas światowego kryzysu finansowego.
Zwrócił też uwagę na Katowice. Jak wspominał, ostatnio gościł w stolicy Górnego Śląska na początku lat 90. ubiegłego wieku. Przyznał, że jest oszołomiony skalą przemian w tym mieście.
Cuypers stwierdził, że Polska wciąż ma sporo potencjału, aby pozyskać kolejne inwestycje w wielu branżach - należy tylko przyciągnąć kapitał krążący w europejskiej i światowej gospodarce.
Dlatego Polska musi umieć opowiadać historię swojego sukcesu gospodarczego, aby jeszcze mocniej przyciągać uwagę inwestorów. Z tą opinią zgodził się Maciej Fałkowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ.
Przyznał on, że cenne są opracowania przygotowane z innego punktu widzenia. MSZ zamierza dołączyć publikację przygotowaną przez The European Times do swoich materiałów promocyjnych.