Trzeba komunikować prawdę o pracy. Fałsz w komunikatach będzie nas słono kosztował

Trzeba komunikować prawdę o pracy. Fałsz w komunikatach będzie nas słono kosztował
Pandemia jest tym czasem, który mocno rozlicza pracodawców z obietnic - mówi Zyta Machnicka fot. mat. pras.

- Pandemia jest tym czasem, który mocno rozlicza pracodawców z obietnic - mówi Zyta Machnicka, CEO i główny strateg w Lightness, organizatorka pierwszych w kraju studiów podyplomowych z zakresu employer brandingu na AGH w Krakowie. Kto jest wygranym, a kto przegranym ostatnich miesięcy? Między innymi o tym w nowym cyklu EEC Podcast.

  • Przed pandemią mieliśmy głównie do czynienia z kryzysami wizerunkowymi zewnętrznymi. Czas pandemii to czas kryzysów wizerunkowych wewnętrznych - wyjaśnia Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness.
  • Pracodawcy są i będą rozliczani z tego, na ile to, co komunikują, jest spójne z wartościami aplikacyjnymi, z tym, co często wisi na naszych ścianach. Im większa jest różnica pomiędzy tym, co komunikujemy na zewnątrz a tym, jak realnie czują pracownicy, tym więcej siły, pieniędzy i energii trzeba będzie przeznaczać na jej niwelowanie - podkreśla.
  • Rozmową z Zytą Machnicką rozpoczynamy cykl publikacji związanych z merytorycznym przygotowaniem kolejnej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC). Wywiady z decydentami, ekspertami i znanymi menedżerami połączy nowy kongresowy brand – EEC Podcast.

Miniony rok był dużym wyzwaniem. Firmy dostosowując się do dynamicznie zmieniających się warunków, często podejmowały decyzje, które mogły odbić się na ich wizerunku. Ci, którzy postawili na szczerą komunikację, mogą czuć się wygrani. Ci, którzy w ferworze walki o przyszłość zapomnieli o szczerym komunikowaniu się z pracownikami, stracili wiele.

- Z jednej strony mamy firmy, które nie ogarnęły zbyt dobrze komunikacji wewnętrznej. Zwłaszcza w tym trudnym okresie skupili się na ratowaniu biznesu, zapominając, że stoją za nim konkretne osoby w firmie. Wielu pracodawców jednak zyskało. Szczególnie Ci, którzy dobrze prowadzili komunikację ze swoimi pracownikami i z kandydatami do pracy. Często słyszymy, że pandemia jest tym czasem, który mocno rozlicza pracodawców z obietnic, które wiszą na stronach internetowych, oficjalnych komunikatach czy ogłoszeniach o pracę. Sposób, w jaki wygląda komunikacja, będzie świadczył o tym, na ile silne będą marki pracodawców w przyszłości - wyjaśnia Zyta Michalska, czołowa postać employer brandingu w Polsce, CEO i główny strateg w hubie edukacyjnym Lightness, organizatorka pierwszych w kraju studiów podyplomowych z zakresu employer brandingu na AGH w Krakowie.

 

Rok pod znakiem wewnętrznych kryzysów wizerunkowych

Jak zauważa, minione miesiące sprawiły, że rzadko spotykane do tej pory w przestrzeni medialnej wewnętrzne kryzysy wizerunkowe firm przybrały na sile. Wpływ na taką sytuację miało kilka czynników.

- Niezbyt szybkie komunikowanie nowych zasad pracy, nie uwzględnianie obostrzeń, nie wystarczające zadbanie o bezpieczeństwo pracowników i klientów były tymi sytuacjami, z których pracodawcy byli bardzo szybko rozliczani. Głównie w mediach społecznościowych. Przed marcem 2020 roku na temat kryzysów wizerunkowych - zwłaszcza w obszarze wewnętrznym - patrzyliśmy z delikatnym przymrużeniem oka. Nagle okazuje się, że jest to temat ważny dla organizacji. Nagle okazuje się, że ci, którzy stawiali na nowoczesną komunikację zewnętrzną, zyskują. 

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Trzeba komunikować prawdę o pracy. Fałsz w komunikatach będzie nas słono kosztował

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.72.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!