PARTNERZY PORTALU

Wejść na rynek indyjski zanim się nasyci

Wejść na rynek indyjski zanim się nasyci
Fot. Ramesh NG/Flickr, licencja Creative Commons
  • Autor: WNP.PL (Jerzy Dudała)
  • Dodano: 22-05-2016 08:55

Odpowiedzią na indyjski program Make in India jest polski program rządowy Go India. Rynek indyjski jest ogromną szansą dla polskich firm z wielu sektorów gospodarki. O wzajemnych relacjach biznesowych mówiono w trakcie Spotkania Gospodarczego Indie-Europa Centralna, które odbyło się 19 maja w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Otwarci na polskie firmy

Radosław Domagalski-Łabędzki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju zaznaczył, że jest zwolennikiem tworzenia konsorcjów. Wskazał przy tym, że Ministerstwo Rozwoju chce, by polskie firmy były w stanie przygotować ofertę konkurencyjną również w zakresie wsparcia finansowego.

- Pracujemy nad tym, by scentralizować system wsparcia dla naszych przedsiębiorstw - mówił Domagalski-Łabędzki.

- W Indiach tworzy się klasa średnia, tworzy się rynek. Warto na ten rynek wejść zanim się nasyci - zaznaczał Radosław Domagalski-Łabędzki. - Życzyłbym sobie, by zaangażowanie naszej administracji w Indiach było większe. Intencją jest wzmocnić placówkę w New Delhi i otworzyć nową w Bangalore w przyszłym roku. Musimy tam być obecni i oferować polskim firmom dobre wsparcie.

Rzeczywiście, potencjał indyjskiego rynku jest olbrzymi, a rząd premiera Narendry Modiego wprowadza szereg reform.

Polskie firmy posiadają ofertę, która może wyjść naprzeciw oczekiwaniom indyjskiego rynku. Wystarczy wymienić sektor węglowy, energetyczny, obronny, branżę medyczną, meblarstwo czy branżę rolno-spożywczą.

Ajay Bisaria, ambasador Indii w Polsce wskazał, że dziś Indie to najszybciej rozwijająca się gospodarka świata. A same Indie przeżywają ogromną transformację i stanowią olbrzymie koło zamachowe dla gospodarki światowej. W następnych dwóch, trzech dekadach liczba indyjskiego wzrostu będzie dwucyfrowa.

- Jesteśmy otwarci na polskie firmy - mówił Ajay Bisaria. - Program Make in India odegrać ma tu znaczącą rolę.

Program Make in India ogłoszono we wrześniu 2014 roku. Ma on na celu wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu działalności gospodarczej na rynku indyjskim dla inwestorów krajowych i zagranicznych.

Program ma także sprzyjać budowaniu infrastruktury produkcyjnej. Szacunki wskazują, że program Make in India zwiększy udział produkcji w indyjskim PKB z 15 do 25 proc. w ciągu najbliższych dziesięciu lat i przynosić będzie około dziesięć milionów nowych miejsc pracy rocznie.

Piotr Kłodkowski, rektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie, ambasador RP w Indiach w latach 2009-2014, zaznaczył, że problemem może być samo wejście na rynek indyjski, głównie dla firm małych i średnich.

Stąd istotne będzie wsparcie ze strony samorządów. Ważne też będzie odpowiednie przygotowanie misji gospodarczych.

Beata Stoczyńska, zsstępca dyrektora Departamentu Azji i Pacyfiku Ministerstwa Spraw Zagranicznych podkreśliła, że Indie są ważne z perspektywy reprezentowanego przez nią resortu i że nadal potencjał w zakresie kooperacji z Indiami jest przez polskie firmy niewykorzystany. Także Beata Stoczyńska zwróciła uwagę na to, iż współpraca samorządowa będzie miała duże znaczenie.

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wejść na rynek indyjski zanim się nasyci

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!