Ponadprzeciętnie tanie kadry techniczne kierują w stronę Polski wzrok wielu firm, które chętnie widziałyby tu swoje fabryki. Oprócz niskich kosztów pracy jest tu również relatywnie tania ziemia oraz logistyka umożliwiająca otwarcie się w kierunku Europy Wschodniej – mówi PulsHR.pl Vincent Rotger, dyrektor generalny firmy Haier w regionie północnej i środkowej Europy.
- Działy HR już teraz dostrzegają ten problem, stąd w ostatnim czasie możemy zaobserwować wzmożone zainteresowanie działaniami employer brandingowymi, które mają za zadanie uatrakcyjnić pracodawcę jako ciekawe miejsce do pracy i rozwoju kariery tych najbardziej zdolnych i kompetentnych jednostek. Oprócz tego rynek musi przedefiniować obecne metody zarządzania w taki sposób, aby wykształcić ambitnych pracowników, głodnych sukcesów i zwycięstw - mówi Vincent Rotger..
Wśród największych wyzwań, jakie stają obecnie przed pracodawcami, dyrektor Haier wskazał pozyskanie młodych i zdolnych pracowników, którzy w kulturze organizacji staną się autonomicznymi jednostkami, zdolnymi do pracy przez dłuższy czas w obrębie jednego przedsiębiorstwa.
- Młodzi ludzie o wiele bardziej cenią sobie komfort pracy i odpowiednie proporcje pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, niżeli wysokie zarobki. Spełnienie ich zawodowych oczekiwań i zapewnienie stabilnego rozwoju karier to z pewnością będzie spore wyzwanie - mówi Rotger.
Zobacz, jak ocenia polski rynek i jaka kultura organizacyjna obowiązuje w Haier, chińskim koncernie AGD: Inwestor o Polsce? Nawet w Chinach wiedzą: tania ziemia i "ponadprzeciętnie tanie kadry techniczne"
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl