PARTNERZY PORTALU

Śmigłowiec przyszłości dla armii amerykańskiej. Wkrótce prototyp

Śmigłowiec przyszłości dla armii amerykańskiej. Wkrótce prototyp
Wizualizacja śmigłowca Bell 360 Invictus Bell Helicopter

Bell Textron Inc. informuje, że w celu przyspieszenia prac w programie budowy szturmowo-zwiadowczego śmigłowca przyszłości dla wojsk armii amerykańskiej w programie FARA, Bell łączy siły z dziewięcioma wiodącymi firmami branży lotniczej, tworząc grupę Team Invictus. Specjalistyczna wiedza i doświadczenie tego konsorcjum ma przyspieszyć przekazanie nowego śmigłowca na uzbrojenie armii USA.

  • Śmigłowcowy potentat połączył siły z dziewięcioma liderami  branży lotniczej, by dać armii USA nowej generacji śmigłowiec szturmowo-rozpoznawczy w "przystępnej" cenie.
  • Członkowie Team Invictus mają dostarczyć prototyp śmigłowca szturmowo-rozpoznawczego Bell 360 Invictus zgłoszonego do programu Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA).
  • Powstały zespół ma zająć ważne miejsce w programie, który ma kluczowe znaczenie w budowaniu zdolności i przewagi wojsk lądowych w złożonych operacjach.
Grupa odpowiada za prototyp śmigłowca szturmowo-rozpoznawczego Bell 360 Invictus zgłoszonego do programu FARA dla armii Stanów Zjednoczonych. Po tym, jak w marcu 2020 r. Bell 360 Invictus został zakwalifikowany do dalszego etapu FVL (realizacja prototypu), prace zespołu Invictus nabrały szybszego tempa.

Ważne jest zachowanie harmonogramu FARA. Pierwszy lot zaplanowano już na czwarty kwartał 2022 r. Każdy z partnerów ma wnieść do prac unikatowe doświadczenie i wiedzę.

Nowy śmigłowiec ma zapewnić wojskom lądowym skuteczny, ograniczający ryzyko, niedrogi wiropłat wyposażony w zaawansowane systemy misji, a także nowoczesne rozwiązania na użytek operacji wielodomenowych (multi-domain operations - MDO, tj. zakładających opartą na cyfrowych narzędziach komunikację, efektywną współpracę między uczestnikami oraz szybkość i trafność w dowodzeniu).

Szybki i słabo widoczny

Dwuosobowa załoga będzie mieć do dyspozycji cyfrową awionikę, wielofunkcyjne sensory i nowe rodzaje uzbrojenia. Przy budowie nowej maszyny Bell zdecydował się wykorzystać układ napędowy jednej z wcześniejszych maszyn tej rodziny Bell 525, przetestowany w działaniu, pozwalający na osiągnięcie prędkości do 370 km/h.

Jednak zamiast dwóch silników w nowym śmigłowcu zaprojektowano jedną turbinę zintegrowaną z dodatkowym źródłem mocy. Zmniejszy to masę maszyny, co pozwoli na osiąganie dużych prędkości.

Zobacz także: Perkoz przylatuje, Sokół odlatuje. Zawirowania w śmigłowcach dla armii

Ich osiąganiu, a jednocześnie utrudnieniu wykrycia maszyny sprzyjać ma chowane podwozie oraz uzbrojenie, które będzie przenoszone wewnątrz maszyny. Nawet umieszczone w przedniej części działko 20 mm osłonięte zostanie aerodynamiczną owiewką.

Prosty, łatwy, wytrzymały

- Zespół Invictus udowodni przydatność nowoczesnych technologii dla żołnierzy w przypadku konfliktu, zwłaszcza w złożonych operacjach wielodomenowych. Plan rozwoju śmigłowców Future Vertical Lift ma kluczowe znaczenie w budowaniu zdolności zwyciężania wojsk lądowych w operacjach wielodomenowych - wyjaśnia Chris Gehler, wiceprezes i dyrektor programowy FARA w firmie Bell.

Członkowie Team Invictus współpracują ze sobą, by dostarczyć prototyp śmigłowca w konfiguracji, która kładzie nacisk na efektywność i dostępność operacyjną, wytrzymałość materiałów i łatwość obsługi technicznej.
×

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Śmigłowiec przyszłości dla armii amerykańskiej. Wkrótce prototyp

  • j23 2020-07-03 08:39:56
    PGZ JUŻ POWINNA WEJŚĆ W TEN PROGRAM......A NIE CZEKAĆ NA (...) WIE CO!!!!
  • Zeghar 2020-07-02 23:20:30
    Tak patrzę na tę wizualizację... No RAH-66 Comanche po minimalnych zmianach.
  • OBŁĄKANY MACIEREWICZ 2020-07-02 18:41:34
    JESZCZE W TYM MIESIĄCU POWSTANĄ W MIELCU 2 TAKIE , A JUŻ W GRUDNIU KILKANAŚCIE
    • Piotr 2020-07-02 22:39:22
      Cóż sarkazm jest orężem ludzi myślących.. dodałbym tylko stwierdzenie.. dlaczego zatem Pan Jędruś i Mariusz nie drą szat by Polska uczestniczyła w tym projekcie.. tak jak to jest w przypadku lokalnego skrzydłowego Dron dla F35.. NO DLACZEGO??!!
      • odpowiedź 2020-07-05 12:05:36
        Bo i tam i tu nas nie chcieli do podziału "torta".. f35 propozycja była za czasów administracji Baracka Obamy.. A Dla Trampa jesteśmy tylko bankomatem.. nie partnerem.. tak bankomatem!!! Ale Dudzie to nie przeszkadza.. całemu pisowi to nie przeszkadza.. my już nie kleczymy.. teraz lezymy na łóżku ze spuszczonymi portami i czekamy na ukochanego.. trampka w 4 literach.. tak jak to lubi prezes.. od tyłu...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!