Szturmowy Viper dla Polski. Amerykanie mają argumenty

Szturmowy Viper dla Polski. Amerykanie mają argumenty
Flota śmigłowców szturmowych Bella - AH-1Z Viper i wielozadaniowych UH-1Y Venom - przekroczyła łączny nalot 400 tysięcy godzin. Bell
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Włodzimierz Kaleta
    Włodek Kaleta
  • Dodano: 10-11-2021 06:02

O potencjale firmy Bell Textron, możliwościach współpracy z Polską, a także projektach platform śmigłowcowych przyszłości, w których polski przemysł mógłby wziąć udział, WNP.PL rozmawia z Vincem Tobinem, wiceprezesem amerykańskiego koncernu.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • - AH1-Z Viper nazywany Zulu to nowoczesna, wytrzymała platforma, mogąca wykonywać zadania bojowe w każdym, nawet najbardziej ekstremalnym środowisku - mówi Vince Tobin, wiceprezes firmy Bell Textron.
  • - Możemy produkować trzy, cztery śmigłowce miesięcznie. Jeśli byłaby taka potrzeba, możemy zwiększyć tę produkcję do pięciu śmigłowców. Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na każde zapotrzebowanie i wymogi polskiego rządu, polskiego wojska - wyjaśnia.
  • - Bell AH-1Z jest najtańszym śmigłowcem - zarówno pod względem zakupu, jak i eksploatacji. Do jego serwisowania i utrzymania wystarczy niewielki zespół personelu naziemnego, a jego obsługa serwisowa oraz podczas ewentualnych napraw w trakcie misji - w porównaniu z innymi platformami - jest łatwiejsza - zachwala konstrukcję swojej firmy.

Niedawno flota śmigłowców szturmowych Bella - AH-1Z Viper i wielozadaniowych UH-1Y Venom - przekroczyła łączny nalot 400 tysięcy godzin. To chyba powód do zadowolenia?

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Szturmowy Viper dla Polski. Amerykanie mają argumenty

  • Dawid 2021-11-11 23:09:34
    Heh jak zwykle Ameryka pozbywa się przestarzałego sprzętu i chce go wcisnąć nam a nasi to kupią i jeszcze będą się cieszyć jak dziecko przy nowej zabawce. Porażka z taka polityka
  • Dar 12 2021-11-11 08:52:25
    A co z tego będzie miał polski przemysł!
    • Może tyle 2021-11-11 09:45:05
      Polski przemysł, nie buduje śmigłowców, bo nie ma takich zakładów. Co najwyżej WZL będą je remontować.
  • Krzysiek 2021-11-10 09:10:57
    Kupić 100 sztuk Viperów, 50 sztuk Apache i 50 F-16 w najwyższej obecnie wersji i mamy, razem z tym co już posiadamy, spokój na dłuższy czas. Następnie na spokojnie rozwijać program dronów.
    • Piotr 2021-11-10 13:02:09
      Dronów? Tych tureckich?
      • To wystarczy 2021-11-10 15:45:37
        A chociażby.
    • Piotr 2021-11-11 12:01:42
      Tylko skąd wziąć na to kasę? Ładne okrągłe liczby, ale kontrakt na te maszyny lekką ręką wart byłby 20-30 mld złotych jak nie więcej...
      • Kacek 2021-11-12 06:05:35
        Z 500 plus zabrać.
  • Piotr 2021-11-10 08:32:13
    To stara konstrukcja, jednakże udział w innych projektach Bella jest bardzo interesujący.. a bieda Apacze są w sam raz dla nas.. lepiej dronów kupić masę niż drogie śmigłowce szturmowe, których czas się kończy.. jednakże nie 32 szt. lecz 64 szt. - a to i tak o kolejne 64 szt. mniej niż możemy mieć zgodnie z traktatami. i rozlokować je w bazach na linii od Gdyni po Rzeszów.. Oczywiście trzeba pomyśleć o śmigłowcach transportowych i pola walki.. tak by wojsko polskie było wysoko Aero mobilne.
    • Ra 2021-11-10 10:30:20
      Dokładnie możemy mieć 120 sztuk.
  • Kasper 2021-11-10 07:28:06
    Porkies! Ta platforma to lata 60 zeszłego wieku. Fakt, AH-1Z jest dobrym i dojrzałym projektem, ale mówienie, że jest lepszy od innych konstrukcji jest... dalece naciągane.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.63.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!