PARTNERZY PORTALU

Transformacja cyfrowa amerykańskiej marynarki wojennej

  • Autor: Artykuł Partnera
  • Dodano: 15-07-2021 10:59

Amerykańska marynarka wojenna wybrała firmy Lockheed Martin i IFS jako dostawców inteligentnych rozwiązań do obsługi technicznej statków i samolotów. Rozwiązanie IFS udostępni kluczowe funkcje planowania i przeprowadzania serwisu w ramach inicjatywy N-MRO amerykańskiej marynarki wojennej.

US Navy wybrała globalną firmę z sektora bezpieczeństwa, lotnictwa i obrony Lockheed Martin oraz dostawcę oprogramowania dla przedsiębiorstw IFS jako dostawców inteligentnego rozwiązania do obsługi technicznej. Celem inwestycji jest przeprowadzenie cyfrowej transformacji oraz stworzenie nowoczesnego i w pełni responsywnego systemu logistycznego. Dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez IFS personel będzie mógł przeznaczać więcej czasu na misje, a mniej na naprawy czy usuwanie usterek statków oraz samolotów.

Rozwiązanie IFS udostępnia funkcje wspomagające planowanie i przeprowadzanie serwisu, napraw i przeglądów ponad 3000 składników majątku, w tym samolotów, statków oraz sprzętu naziemnego. Rozwiązanie do serwisu, napraw i przeglądów w sektorze marynarki wojennej (Naval Maintenance, Repair, and Overhaul — N-MRO) łączy w sobie sztuczną inteligencję, cyfrową reprezentację zasobów (digital twin) i analizę predykcyjną. Wszystko po to, aby przewidywać potencjalne awarie sprzętu i im zapobiegać, zapewnić lepszą obsługę serwisu, logistyki czy zarządzania flotą w czasie rzeczywistym oraz innych funkcji biznesowych dla ponad 200 000 marynarzy.

W wyniku procesu szczegółowej oceny wielu konkurencyjnych ofert amerykańska marynarka wojenna wybrała firmę Lockheed Martin oraz renomowane funkcje branżowe IFS, z których już teraz korzysta wiele spośród największych globalnych firm z sektora lotnictwa i obrony. Dzięki dodatkowemu wsparciu firmy programistycznej Beast Code rozwiązanie zostanie najpierw wstępnie wdrożone w kilku lokalizacjach amerykańskiej marynarki wojennej, aby pomóc marynarzom i pracownikom serwisu Marine Corps stworzyć jednolity system przepływu prac serwisowych w ramach floty.

Naszym celem jest udostępnienie możliwości, które przyniosą realne korzyści we wszystkich operacjach marynarki wojennej obejmujących wiele lokalizacji oraz zoptymalizują jej kluczowe procesy serwisowe — powiedział Reeves Valentine, wiceprezes firmy Lockheed Martin odpowiedzialny za rozwiązania do utrzymania działalności przedsiębiorstw. Chcemy zapewnić personelowi marynarki wojennej narzędzia, które są skuteczne i łatwe w użyciu oraz udostępniają intuicyjne interfejsy użytkownika, usprawnione przepływy pracy i inteligentne funkcje pozwalające oszczędzać czas. Firma IFS wyróżniała się na tle konkurencji, ponieważ oferowała wszystkie te funkcje w ramach pojedynczego, gotowego rozwiązania.

Scott Helmer, prezes pionu rozwiązań dla lotnictwa i obrony w IFS, dodał: Jesteśmy dumni z bycia częścią inicjatywy N-MRO, która wyznaczy nowy globalny standard pełnej gotowości zasobów oraz sposobu zarządzania serwisem i logistyką zasobów w organizacjach w sektorze obrony, zarówno na morzu, jak i na lądzie. Sektor lotnictwa i obrony jest jedną z kluczowych branż dla IFS już od kilkudziesięciu lat, a ta przełomowa transakcja dobitnie świadczy o tym, że nasza długoterminowa strategia i determinacja przynoszą oczekiwane efekty. Wspólnie z firmą Lockheed Martin i amerykańską marynarką wojenną poczyniliśmy już duże postępy i mamy nadzieję na długą i owocną współpracę.

Transformacja cyfrowa systemów serwisowych amerykańskiej marynarki wojennej to stworzenie mobilnego repozytorium danych majątkowych, który dysponuje przyjaznym i intuicyjnym interfejsem. Inicjatywa ma za zadanie zwiększenie dokładności danych, usprawnienie przepływu pracy, a w dalszej perspektywie zmniejszyć liczbę przestojów i nie planowanych napraw serwisowych. Dzięki zapewnieniu pełnej gotowości zasobów za pomocą N-MRO informacje będą zawsze łatwo dostępne, co pomoże amerykańskiej marynarce wojennej osiągnąć cele w zakresie gotowości materiałów i dostępności operacyjnej. Personel marynarki wojennej będzie mógł np. dokumentować usterki, zamawiać części i raportować ukończenie prac w miejscu wykonywania serwisu, co zmniejszy przestoje, a jednocześnie zwiększy dokładność danych, co z kolei usprawni procesy planowania i zaopatrzenia.

 
Komentarz eksperta:

Marek Głazowski, Prezes Zarządu IFS Central & East Europe

Nowoczesne technologie umożliwiają podmiotom z sektora wojskowości zacieśnienie kontroli nad sprzętem wojskowym, a tym samym uzyskaniu pełniejszego obrazu stanu i gotowości zasobów. Pomagają też w optymalizacji zapotrzebowania i utrzymania. Aktualnie jest to niezwykle ważny  temat w wielu państwach europejskich. W szczególności w okresie pokoju, ogromne sumy wydatkowane z pieniędzy publicznych z jednocześnie rosnącymi potrzebami państw w innych obszarach, w tym zdrowie, mnożą pytania o celowość i wzbudzają żywą dyskusję. Przemyślane użycie narzędzi informatycznych pozwala dokonać optymalizacji kosztowej i organizacyjnej, jednocześnie nie wpływając negatywnie na zdolności obronne państwa. Na przykład  niemieckie wojska lądowe oficjalnie zgłaszały problemy z gotowością swojego sprzętu. Komisarz ds. sił zbrojnych stwierdził, że resort obrony nie zwiększył w istotny sposób gotowości bojowej najważniejszych systemów uzbrojenia użytkowanych przez Niemcy, takich jak samoloty, śmigłowce i okręty. Brytyjczycy dokonali zintegrowanego przeglądu sił zbrojnych i sformułowano zalecenia, zgodnie z którymi brytyjskie wojsko powinno w przyszłości skupiać się na zapewnieniu gotowości i sprawności reagowania. Nieosiągnięcie wymaganego poziomu gotowości zasobów negatywnie wpływa na szanse powodzenia misji, a to przy złożoności procesów logistycznych z nimi związanych, bez zaawansowanych rozwiązań informatycznych dziś staje się praktycznie niemożliwe. Właśnie dlatego podmioty funkcjonujące w sektorze obronności zarówno po stronie dostawców, jak i odbiorców -  tak wielką uwagę przywiązują do przemyślanej transformacji cyfrowej.

 
Agata Kosińska – Kujawska, Key Account Manager IFS  

Wybór amerykańskiej marynarki wojennej potwierdza wysoką pozycję naszych rozwiązań technologicznych. Przewaga IFS polega na możliwości  dopasowania wszelkich paramentów do potrzeb Klientów, dodatkowo to wspólnie z nami Klienci przygotowują się do wdrożeń a my pozostajemy do ich dyspozycji na każdym etapie współpracy. To co jest kluczowe również dla sektora obronności to elastyczność oraz zintegrowane rozwiązania dostosowane do potrzeb wojska oraz branży produkcyjnej wykorzystywane przez sektor obrony na całym świecie. Eksperci IFS swoje doświadczenie zawodowe zdobywają pracując z najlepszymi i największymi firmami sektora obronności m.in. Lockheed Martin, Saab, Boeing czy BAE Systems. Uzupełnieniem portfolio firmy są również usługi serwisowania aplikacji IFS. Specjalizacja branżowa oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły nam zdobyć pozycję cenionego lidera i polecanego dostawcy dla sektora obronności.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Transformacja cyfrowa amerykańskiej marynarki wojennej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!