Zefir, Gryf, Ważka, Albatros: Programy polskich bezzałogowców wciąż nielotne

Zefir, Gryf, Ważka, Albatros: Programy polskich bezzałogowców wciąż nielotne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Włodek Kaleta
  • Dodano: 15-07-2019 06:01

Drony, drony i jeszcze raz drony. Fascynacja systemami rakietowymi czy najnowszymi samolotami piątej generacji nie zmienia faktu, że polska armia łaknie dziś bezzałogowych statków powietrznych jak kania dżdżu. Z ich pozyskaniem wciąż mamy problemy.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Nie trzeba znać się na wojsku, by wiedzieć, że nowoczesna armia, na współczesnym polu walki nie może obejść się bez pojazdów bezzałogowych. Tych lądowych, ale przede wszystkim powietrznych.

Bezzałogowe statki powietrzne (BSP) dostarczają nie tylko cenne informacje rozpoznawcze o położeniu i ruchach przeciwnika w czasie niemal rzeczywistym, ale też potrafią samodzielnie niszczyć wskazane cele.

Tego typu sprzęt jest potrzebny, by wojsko mogło w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje uzbrojenie o zasięgu kilkudziesięciu czy kilkuset kilometrów, jak pociski NSM Morskiej Jednostki Rakietowej czy pociski manewrujące JASSM do F-16.

Tyle teorii. Jak wygląda praktyka pozyskiwania bezzałogowców w polskiej armii? Doświadczenia nie są optymistyczne. Programy związane z pozyskaniem BSP są opóźnione, terminy ich wprowadzenia wybiegają w przyszłość i nie dają pewności ich dotrzymania.

W dalszej części artykułu przedstawiamy poszczególne projekty polskich bezzałogowców

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zefir, Gryf, Ważka, Albatros: Programy polskich bezzałogowców wciąż nielotne

  • ANDY 2019-07-15 12:18:39
    MON stosuje dziwne zasady ... kompletnie pomija kompetencje polskich prywatnych firm (np.WB El. ze swoim Łosiem II -Warmate kupione dopiero z kilkuletnim opóźnieniem czy Szcześniak z Mamutem ... ) ten dziwny protekcjonizm w budowaniu kompetencji państwowych niewydolnych firm kosztuje bardzo dużo podatników i nie przekłada się na realny wzrost zdolności przemysłowych i technologicznych naszego przemysłu ...
    • jj 2019-07-15 21:43:05
      Czy polskie firmy prywatne nie są infiltrowane przez ruskich?
      • ANDY 2019-07-15 22:39:44
        czy w państwowych ... będących naturalną kontynuacją PRL-owskich przedsiębiorstw taka agentura nie funkcjonuje i nie jest głównym hamulcowym rozwoju tychże firm ... i główną przyczyna obstrukcji i braku lub marnowaniu środków na badania i rozwój ???
  • Stanisław Jarzyna 2019-07-15 09:00:44
    Gryf, Kania, Kruk, Gawron, Bobrza Matnia - wszystko utajnione i niedoinwestowane.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.173.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!