Akardo, e-commerce z rzemieślniczym obuwiem, rusza na podbój zagranicznych rynków i zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. W planach na przyszły rok ma także wejście na rynek NewConnect.
- Akardo to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic.
- Spółka chce stworzyć globalną markę obuwia premium, zapowiedziała też uruchomienie zagranicznych serwisów, m.in. w Czechach i na Słowacji.
- Za miesiąc ruszy kolejna kampania crowdfundingowa.
Spółka przygotowuje się także do uruchomienia nowej kolekcji męskiego obuwia premium – Haka Shoes. Marka będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie. Zaprojektowano 8 modeli klasycznych butów szytych rzadko spotykaną w Polsce metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 80 proc., a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku.
Rzemieślnicza nisza e-commerce
Akardo to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówień na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.Czytaj także: Sportowa odzież "Made in Poland" chce podbić świat
- Na rynku coraz bardziej zdominowanym przez platformy e-commerce i masową produkcję, wypierającą lokalnych rzemieślników, znaleźliśmy atrakcyjną niszę. Klienci chętnie do nas wracają – 22 proc. z nich dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8 proc. klientów skorzystało z oferty sklepu minimum 3 razy – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo.
Pierwsza emisja i unijne wsparcie
Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą udaną kampanię crowdfundingową. Zabrano100 proc. kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.
Akardo pozyskało także finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70 proc.
Rynek e-commerce na drodze w górę
E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma on osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć. Badania Gemius pokazują, że 72 proc. internautów kupuje w polskich e-sklepach, „ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa”.Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5 proc. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0 proc. sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4 proc. w 2023 r.