Firma Answear.com podała, że znaczący wpływ na sprzedaż w I kwartale 2022 miał wybuch wojny na Ukrainie. Dostawy na tamtejszy rynek zostały wstrzymane, a na pozostałych rynkach skłonność do zakupów spadła zwłaszcza w okresie pierwszych dwóch tygodni od wybuchu konfliktu. Mimo tego firmie udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży o 42 proc.
- W I kwartale 2022 sprzedaż online Answear.com wzrosła o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku, osiągając poziom 166 mln zł, a wg. sprawozdawczości MSSF przychody ze sprzedaży w I kwartale 2022 wyniosły 175 mln zł rosnąc rok do roku o 42 proc.
- Spółka podała, że dostawy na rynku ukraińskim z chwilą wybuchu wojny zostały wstrzymane, a sentyment do zakupów na pozostałych rynkach obniżył się, powodując istotny spadek ilości składanych zamówień przez klientów sklepów Answear.
- Sprzedaż na rynku ukraińskim w 2021 roku stanowiła 17 proc. sprzedaży ogółem Answear.com. Spółka monitoruje sytuację na Ukrainie i jest gotowa na wznowienie dostaw do ukraińskich klientów w wybranych regionach tego kraju, „gdy tylko sytuacja umożliwi bezpieczną realizację sprzedaży”.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl