PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobra luksusowe: oto najciekawsze fuzje i przejęcia

Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
08-10-2018 17:46
Dobra luksusowe: oto najciekawsze fuzje i przejęcia

W 2017 r.bez zmian pozostała liczba transakcji M&A w segmencie produkcji jachtów luksusowych (7) .

Fot. Shutterstock.

Za średnio 230 mln dolarów przejmowano w 2017 roku spółkę z sektora dóbr luksusowych. Cieszyły się one dużym popytem, bowiem pomimo zawirowań geopolitycznych i ekonomicznych, fundusze private equity prognozują stały wzrost przychodów produktów dla bogatych wynoszący średnio nawet 10 proc. rocznie.

  • W 2017 roku na globalnym rynku fuzji i przejęć (M&A) w tym sektorze doszło do 217 transakcji, czyli było ich o 6 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 2,8 proc.).
  • Najdroższe było przejęcie 26 proc. udziałów - i de facto kontroli - nad firmą Christian Dior przez koncern LMVH, największego gracza na globalnym rynku dóbr luksusowych, kontrolowanego przez rodzinę Arnault.
  • Europa była jedynym regionem, który zanotował wzrost liczby transakcji M&A. Choć Europa nie jest liderem w konsumpcji dóbr luksusowych, to jednak tutaj istnieją najsilniejsze ich marki.
 
Ogólnie też branża dóbr luksusowych, ze względu na stabilny rozwój, od lat znajduje się centrum zainteresowania inwestorów, zarówno strategicznych, jak i finansowych – wynika z raportu „Fasion & luxury private equity and investors survey 2018”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

W 2017 roku o 44 proc. wzrósł udział inwestorów finansowych, zainteresowanych przejęciami firm i marek luksusowych dóbr, natomiast o 13 proc. zmalał udział inwestorów strategicznych.

Transakcje

W 2017 roku na globalnym rynku fuzji i przejęć (M&A) w tym sektorze doszło do 217 transakcji, czyli było ich o 6 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 2,8 proc.).

Spośród dziewięciu rodzajów dóbr luksusowych, najwięcej przejęć było na rynku odzieży i akcesoriów – 77, czyli o osiem więcej w porównaniu z 2016 r. One też stanowiły 36 proc. wszystkich transakcji M&A.

Więcej też było transakcji na rynku kosmetyków i perfum – łącznie 28 i luksusowych mebli – 17 (w obu przypadkach (o 6 więcej) oraz w produkcji samochodów luksusowych – 2 (rok wcześniej – zero).

Z kolei spadek zanotowały segmenty: hoteli luksusowych – z 53 w 2016 r. do 46 w 2017 r. oraz zegarków i biżuterii – odpowiednio z 38 do 29.

Bez zmian pozostała liczba transakcji M&A w segmentach: produkcji prywatnych samolotów odrzutowych (10), jachtów (7) i stoczni produkujących wycieczkowce (1).

Kwoty zakupu

Pomimo większej liczby transakcji, ich średnia wartość spadła aż o 49 proc. - z 449 mln dolarów w 2016 roku do 230 mln dolarów w 2017 roku. „Należy jednak pamiętać, że w tym segmencie jedna duża transakcja może zmienić obraz całego rynku” – stwierdzają autorzy raportu.

W 2017 roku najdroższe było przejęcie 26 proc. udziałów - i de facto kontroli - nad firmą Christian Dior przez koncern LMVH; kwotę tę Deloitte szacuje na około 13,7 mld dolarów. Kontrolowany przez rodzinę Arnault LMVH jest od lat największym graczem na globalnym rynku dóbr luksusowych.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.116.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

571 952 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.