PARTNERZY PORTALU

Dzięki pandemii e-commerce o 5 lat wyprzedził dotychczasowe prognozy

Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce o 5 lat, powodując znaczne zwiększenie liczby użytkowników tego kanału. Przyszłością handlu jest połączenie e-commerce z sieciami stacjonarnymi. - Podczas pierwszego lockdownu statystycznie co piąty z nas po raz pierwszy skorzystał z e-commerce – powiedział Rafał Reif, Head of Fashion & Retail Poland w Accenture.

Pandemia decydująco przyczyniła się olbrzymiego rozwoju kanału e-commerce, który przekroczył wcześniejsze prognozy o 5 lat. Badanie Accenture pokazało, że podczas pierwszego lockdownu statystycznie co piąty z nas po raz pierwszy skorzystał z e-commerce – powiedział Rafał Reif, Head od Fashion & Retail Poland w Accenture.

Rafał Reif zauważył, że światowa epidemia spowodowała nie tylko wzrost kanału e-commerce, ale także wymusiła na firmach połączenie tego kanału z siecią stacjonarną. W tej chwili omnichannel, czyli połączenie kanałów cyfrowych i stacjonarnych to nowa rzeczywistość definiująca przyszłość handlu.

W Azji widać już nowe trendy dotyczące handlu poprzez serwisy społecznościowe czy podczas wydarzeń na żywo w sieci. Nie wiadomo jednak jeszcze, czy przyjmą się one w Europie.



"Czarny łabędź " przyspieszy także rozwój technologii w e-commerce.

- Na początku pandemii firmy musiały szybko wejść w kanał e-commerce, więc czasami tworzyły tymczasowe projekty, które obecnie są zastępowane nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi, także w zakresie analityki danych – powiedział Rafał Reif.

Czytaj także: Koniec z marnotrawieniem pudełek w e-commerce. Polacy pracują nad nowym patentem

Kolejnym megatrendem w handlu jest jego rozwój w kierunku większego zrównoważenia, świadomej konsumpcji, ekologicznego podejścia do opakowań.

- E-commerce wiąże się ze zwiększonym śladem węglowych, choćby przez częstsze zwroty towaru. Opakowania to też ciekawy obszar, w którym prowadzone są działania mające na celu zmniejszenie uciążliwości dla środowiska – powiedział Rafał Reif.

Przykładem może być zastępowanie plastiku materiałami ekologicznymi, które można lepiej przetwarzać lub wprowadzanie opakowań nadających się do ponownego wykorzystania w domu, do odesłania zwracanego towaru lub - na przykład - wysłania niepotrzebnych ubrań do organizacji charytatywnych.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dzięki pandemii e-commerce o 5 lat wyprzedził dotychczasowe prognozy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!