PARTNERZY PORTALU

Grupa LPP z nowymi danymi w Zielonym Indeksie

Grupa LPP z nowymi danymi w Zielonym Indeksie
Z Gdańska LPP zarządza siecią ponad 1850 salonów sprzedaży w 38 krajach. Fot. LPP

W 2020 r. firmy znalazły się niespodziewanie w nowej rzeczywistości, a frazę „odpowiedzialność społeczna” odmieniano przez wszystkie przypadki. Czy można było pozostać firmą zrównoważoną, gdy walczy się o przetrwanie? Przykład grupy LPP wskazuje, że tak. Dotyczy to także systematycznej pracy na rzecz zmniejszania śladu węglowego.

  • Od początku lutego 2020 r. do końca stycznia 2021 r.  (firma zmieniła okres obrachunkowy) grupa  LPP przyczyniła się do łącznej emisji 1 295,34 tys. ton CO2e. Ograniczenie emisji po części wynikało z zamknięcia salonów sprzedaży w związku z pandemią.
  • Działalność LPP dużej mierze opiera się na produkcji odzieży poza granicami Polski oraz sprzedaży wyrobów gotowych za granicą. Dlatego od nowego roku obrotowego grupa zbiera dużo bardziej dokładne dane o zużyciu energii ze spółek zagranicznych, w tym wszystkich salonów poza Polską.
  • Optymalizacja działania instalacji HVAC, zmiana oświetlenia na energooszczędne LED, zwiększenie udziału energii z OZE, wprowadzanie - w miejsce tradycyjnych -materiałów o mniejszym śladzie węglowym oraz optymalizacja logistyki  – to główne działania, które przyczyniły się do obniżenia poziomu emisji.

Zmniejszenie śladu węglowego przez grupę LPP było ważne z kilku powodów. Jak podkreśla zarząd w raporcie zintegrowanym za rok 2020/21, w 2019 r. grupa przyjęła nowe, ambitne cele kolejnej strategii zrównoważonego rozwoju. Założono konkretne poziomy redukcji emisji gazów cieplarnianych. Nie bez podstaw.

Tymczasem z „Raportu specjalnego serwisu Zielony Indeks” WNP.PL wynikało, że grupa LPP zajęła w 2019 r. ósme miejsce (wśród 31 firm) w zestawieniu łącznej emisji CO2e. Była zarazem pierwsza wśród spółek i grup kapitałowych, której emisje CO2 w 2019 wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku.

Już wówczas przedstawiciele grupy LPP podkreślali, że proces ograniczania śladu węglowego w jej przypadku zależy w dużej mierze od czynników zewnętrznych. Ponieważ ponad 90 proc. emisji wynika z produkcji odzieży, która szyta jest głównie poza Polską, nie mają w tym przypadku zastosowania krajowe lub unijne rozwiązania prawne. A jednak w kryzysowym, pandemicznym roku 2020 udało się zmniejszyć emisje GHG.

Firma, ludzie, planeta

LPP SA jest polską firmą rodzinną, powstała 30 lat temu  na Pomorzu. Pakiet kontrolny akcji spółki, notowanej na GPW w Warszawie, należy do dwóch fundacji: Fundacji Semper Simul (Zawsze Razem – 59,5 proc. udziałów), blisko związanej z Markiem Piechockim oraz Fundacji Sky (8 proc.), blisko związanej z Jerzym Lubiańcem.

Dzisiaj spółka tworzy Grupę Kapitałową LPP SA z zarządem w Gdańsku, w skład której wchodzi 31 spółek. Zatrudnia ok. 22 tys. pracowników, współpracuje z ponad 1100 dostawcami.

LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Produkty LPP są dostępne dla klientów na 38 rynkach, a więcej niż połowa przychodów ze sprzedaży pochodzi z eksportu. Grupa rozwija się intensywnie w regionie Europy Środkowo-wschodniej, ale jest też obecna z placówkami handlowymi w stolicach świata (Londyn, Berlin, Tel Awiw, Moskwa). W pandemicznym 2020 r. znacznie wzrósł udział sprzedaży grupy w e-handlu (do ponad 28 proc.).

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grupa LPP z nowymi danymi w Zielonym Indeksie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.170.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!