Grupa VRG ma odpowiedź na problemy z dostawami. Otwiera biuro w Chinach

Grupa VRG ma odpowiedź na problemy z dostawami. Otwiera biuro w Chinach
Liderem transformacji marek z portfolio VRG jest Wólczanka. Przez lata kojarzona jako męska marka koszulowa, dziś oferuje zarówno męską, jak i damską modę i to we wszystkich kategoriach. fot. mat. pras.

Utrzymujące się problemy w globalnym łańcuchu dostaw, jak i galopujące ceny frachtu spędzają sen z powiek menedżerów firm, których łańcuchy dostaw sięgają Azji. Modowa Grupa VRG, do której należą m.in. takie marki jak Vistula, Wólczanka, Bytom czy W.Kruk, w odpowiedzi na zagrożenia ze strony logistyki szykuje się m.in. do otwarcia własnego biura w Chinach.

  • Widmo czwartej fali pandemii i ryzyko powtórki z ubiegłorocznych lockdownów wciąż są wyzwaniem, z którym mierzyć się musi Grupa VRG.
  • Utrzymujące się problemy w globalnych łańcuchach dostaw oraz galopujące ceny frachtu również są znaczącymi czynnikami ryzyka dla firmy, która część dostaw realizuje na Dalekim Wschodzie.
  • Odpowiedzią Grupy VRG na wyzwania logistyczne będą usprawnienia w dystrybucji, a także plan uruchomienia własnego biura w Chinach.
Po bardzo dobrym sierpniu modowa Grupa VRG, do której należą takie marki jak Vistula, Bytom, Wólczanka czy W.KRUK, zaliczyła udany wrzesień. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym miesiącu wyniosły ok. 88,5 mln zł i były wyższe o ok. 17,7 proc. w porównaniu do września 2020 r. Narastająco od początku roku wartość przychodów wzrosła o ok. 15,9 proc. do ok. 720,9 mln zł.

Jednak dobre wyniki nie pozwalają jeszcze grupie ogłosić końca pandemii i zapomnieć o jej skutkach dla branży modowej i handlu.

- Jako urodzeni optymiści i menedżerowie, którzy patrzą w przód, chcielibyśmy tak myśleć - mówi WNP.PL Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek. - Zdrowy rozsądek jednak nakazuje jeszcze zachowanie pewnej ostrożności, zwłaszcza przed IV kwartałem, który zarówno dla segmentu odzieżowego, jak i jubilerskiego, jest kluczowy.
Ostatnie trzy miesiące roku to okres przedświątecznej i sylwestrowej gorączki zakupowej, która dla handlu oznacza sprzedaż na wysokich marżach. W zeszłym roku, przez kolejne lockdowny praktycznie nie było sprzedaży stacjonarnej w tym najlepszym dla handlu czasie.

- To były trudne momenty dla obu naszych segmentów i dlatego póki co nie ogłaszamy końca pandemii... Jesteśmy na dobrej drodze, ale trochę nam jeszcze zostało do przebiegnięcia. Porównując sytuację do trasy maratonu, jesteśmy obecnie gdzieś na 35. kilometrze. Jeszcze kawałek przed nami, dlatego zachowujemy lekką ostrożność - dodaje Radosław Jakociuk.

Powrót do wyższych marż

Jeśli nie będzie żadnych pandemicznych zawirowań na rynku, IV kwartał 2021 roku może być dla branży naprawdę udany. Sama liczba dni handlowych wróży rekordową sprzedaż, bo jeśli nie zostaną wprowadzone żadne restrykcje, a sklepów nie zamknie kolejny lockdown, w tym roku branża będzie mieć kilkadziesiąt dni handlowych więcej niż w ubiegłym roku.

Ten mocny powrót stacjonarnego handlu widać w strukturze sprzedaży Grupy VRG. Handel internetowy złapał zadyszkę i zaczął tracić udziały w ogólnej sprzedaży na rzecz stacjonarnego kanału. Ale nie powinno to dziwić, bo w tym przypadku to czysta matematyka. Im więcej sprzedaży w sklepach stacjonarnych, tym sprzedaż w kanale online - nawet jeśli wartościami podobna lub wyższa do ubiegłorocznej - ma mniejszy udział w ogólnej strukturze.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Grupa VRG ma odpowiedź na problemy z dostawami. Otwiera biuro w Chinach

  • Grzegorz 2021-10-08 14:33:56
    Też myślałem, że to są polskie produkty , tutaj zaprojektowane i uszyte... koniec świata. Ostatnio wydałem tam 800pln....
  • Artur 2021-10-07 20:39:49
    Myślałem, że to są polskie marki, które szyją w Polsce!!! Więc to są chińskie produkty? Czemu nie ma tego na metkach?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.243.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!