PARTNERZY PORTALU

Kłopoty znanej marki odzieżowej. W potrzebie pomoże ojciec-założyciel

Kłopoty znanej marki odzieżowej. W potrzebie pomoże ojciec-założyciel
Choć Redan traci kontrolę nad Top Secret, to nie oznacza, że rozchodzą się ich biznesowe drogi. fot. Top Secret
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 28-09-2020 20:00

Grupa Redan sprzedała najcenniejsze aktywo - Top Secret. Nabywcą jest twórca tej marki, a także współzałożyciel i większościowy akcjonariusz Redanu Radosław Wiśniewski. Jego zaangażowanie jest praktycznie jedynym ratunkiem dla pogrążonego w tarapatach Top Secretu. Jednak ten plan oznacza jednocześnie spore zmiany w Redanie. Powstaje pytanie, ile po sprzedaży Top Secretu pozostało odzieżowego biznesu w działającej od ćwierć wieku na polskim rynku odzieżowym Grupie Redan?

  • Redan sprzedał 100 proc. udziałów w spółce Top Secret Radosławowi Wiśniewskiemu. To twórca marki Top Secret i współzałożyciel Redanu, do dziś pozostający głównym akcjonariuszem i członkiem rady nadzorczej tej firmy.
  • Zaangażowanie twórcy marki było praktycznie jedynym ratunkiem dla pogrążonego w tarapatach Top Secretu.
  • Jak wyjaśniają prezes Redanu Bogusz Kruszyński i prezes Top Secret Grzegorz Lipnicki, choć Redan traci kontrolę nad Top Secret, to nie oznacza, że rozchodzą się ich biznesowe drogi. 
W tym roku grupa Redan świętuje ćwierć wieku. Założona w 1995 r. przez  Dariusza Jarosińskiego, Leszka Kapustę oraz obecnego akcjonariusza większościowego Radosława Wiśniewskiego łódzka firma i jej czołowa marka Top Secret to część historii polskiej branży odzieżowej.

To właśnie Redan przecierał szlaki i jako jedna z pierwszych polskich firm, obok gdańskiego LPP, właściciela marki Reserved, całą produkcję umiejscowił na dalekowschodnich rynkach. Różnice w kosztach produkcji dały przewagę rynkową, która sprawiła, że marki modowe Redanu podbiły polski i nie tylko rynek.

Jednak biznesowa historia notowanej od 2003 r. na warszawskiej giełdzie Grupy Redan, to nie tylko pasmo sukcesów, a firma znalazła się obecnie na kolejnym zakręcie. Sprzedała właśnie swoje najcenniejsze aktywo - markę modową Top Secret. Od ubiegłego roku nie sprawuje również kontroli nad spółką TXM, stanowiącą dyskontowy segment działalności.

Ile zatem biznesu odzieżowego zostało w odzieżowej Grupie Redan?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SPÓŁKI

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Kłopoty znanej marki odzieżowej. W potrzebie pomoże ojciec-założyciel

  • michal 2020-09-30 11:29:09
    Tylko że spółka LPP zaczęła stosować zachodnie standardy, zaczęła inwestować w kanał ecommerce, co przyniosło im wymierne korzyści, dzięki czemu bardzo dobrze radzą sobie na rynku.
  • Normals 2020-09-29 08:17:30
    Pompowanie sztuczne kasy, ale nikt nie spojrzy na to ze strony rynkowej i ekonomicznej. Cena pół premium a wygląd tak nijaki, że sensu nie ma tam wchodzić. Zatrzymali się 5 lat temu i jak nie zmienią podejścia do marki i jej designu to żadne pompowanie nie pomoże.
  • tak na dopomóż Bóg 2020-09-28 20:27:47
    ja najbardziej obawiam się aby nie upadła firma buciana KAZAR bo to byłaby tragedia do wymagającego klienta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!