Ekologia to obszar, który w najbliższych latach będzie miał ogromny wpływ na gospodarkę, niezwykle mocno odczuje to branża odzieżowa. Rosnąca społeczna świadomość wymusza na firmach zmianę dotychczasowej optyki i strategii działania. Eko to już nie tylko trend, ale realna potrzeba i wspólna odpowiedzialność producentów. Ci sięgają po coraz odważniejsze rozwiązania, które nierzadko zaskakują ich samych.
- To, co ekologiczne, zwykle znaczy droższe, ale klienci coraz chętniej są w stanie zapłacić więcej, by nabyć produkt wyższej jakości.
- Coraz częściej zwracają też uwagę na to, jak ich wybory wpływają na środowisko.
- Materiały z alg, biomasy kukurydzianej czy z pozostałości ryb to rozwiązania, które jeszcze nie są powszechne, ale za chwilę takimi będą. Taka jest potrzeba i taka jest odpowiedź producentów, którzy czują odpowiedzialność za środowisko.
LPP, polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, kończy wdrażanie strategii eco aware. To strategicznie przemyślane i kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju, znajdujące swoje odzwierciedlenie w każdym z obszarów działalności firmy - od projektowania i produkcji, przez transport i dystrybucję, aż po sprzedaż. LPP sukcesywnie rozszerza wachlarz proekologicznych projektów, podążając w kierunku eko.
Ekologiczne materiały nie są nowością, ale ich wykorzystanie nie jest jeszcze powszechne, choć to dynamicznie się zmienia.
- Wielu producentów stawia na ekologiczne rozwiązania w swojej ofercie podstawowej. To jest łatwo dostępne i przyswajalne cenowo i my to robimy, ale działamy również z eko produktem na poziomie bardziej zaawansowanym. Mamy kolekcje, które nie tylko w samych materiałach są ekologiczne, ale również mają ekologiczne założenia w estetyce. Nasza kolekcja premium ma w założeniu klasyczną estetykę, która nie przeterminowuje się w ciągu jednego sezonu, ona trwa, jest ponadczasowa, a to sprawia, że dany produkt ma dłuższe życie. Ponadto, jak wskazuje nazwa kolekcji - "premium" - są to produkty wysokiej jakości, co także przedłuża życie materiałów. Eko idea wdrażana jest nie tylko w ofercie podstawowej, ale także w kolekcjach trendowych - mówi Anna Sołtys, dyrektor biura projektowego Reserved LPP.
O ile organiczna bawełna dziś nie jest dla nikogo zaskoczeniem, tak dziwić mogą inne produkty, z których powstają ubrania.
- Jeżeli produkt ma być naprawdę eko, musimy zadbać o każdy element, z którego tworzy się ubranie - począwszy od materiału przez guzik czy nitkę. Wszystkie te elementy muszą mieć określony skład i być wytwarzane w określonym procesie zgodnym z naszą ideą eko - mówi Sołtys.
Czytaj też: H&M i Zara odcięły się od tych fabryk. Amazonowi to nie przeszkadzało
LPP nie poprzestaje tu na znanych i powszechnie używanych materiałach, jak wspomniana bawełna organiczna, ale sięga po rozwiązania zupełnie niestandardowe.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl