PARTNERZY PORTALU

LPP robi ubrania z resztek ryb i kukurydzy. "Popyt rośnie"

LPP robi ubrania z resztek ryb i kukurydzy. "Popyt rośnie"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Aneta Kaczmarek
  • Dodano: 04-11-2019 20:00

Ekologia to obszar, który w najbliższych latach będzie miał ogromny wpływ na gospodarkę, niezwykle mocno odczuje to branża odzieżowa. Rosnąca społeczna świadomość wymusza na firmach zmianę dotychczasowej optyki i strategii działania. Eko to już nie tylko trend, ale realna potrzeba i wspólna odpowiedzialność producentów. Ci sięgają po coraz odważniejsze rozwiązania, które nierzadko zaskakują ich samych.

  • To, co ekologiczne, zwykle znaczy droższe, ale klienci coraz chętniej są w stanie zapłacić więcej, by nabyć produkt wyższej jakości.
  • Coraz częściej zwracają też uwagę na to, jak ich wybory wpływają na środowisko.
  • Materiały z alg, biomasy kukurydzianej czy z pozostałości ryb to rozwiązania, które jeszcze nie są powszechne, ale za chwilę takimi będą. Taka jest potrzeba i taka jest odpowiedź producentów, którzy czują odpowiedzialność za środowisko. 

LPP, polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, kończy wdrażanie strategii eco aware.  To strategicznie przemyślane i kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju, znajdujące swoje odzwierciedlenie w każdym z obszarów działalności firmy -  od projektowania i produkcji, przez transport i dystrybucję, aż po sprzedaż. LPP sukcesywnie rozszerza wachlarz proekologicznych projektów, podążając w kierunku eko.

Ekologiczne materiały nie są nowością, ale ich wykorzystanie nie jest jeszcze powszechne, choć to dynamicznie się zmienia.

- Wielu producentów stawia na ekologiczne rozwiązania w swojej ofercie podstawowej. To jest łatwo dostępne i przyswajalne cenowo i my to robimy, ale działamy również z eko produktem na poziomie bardziej zaawansowanym. Mamy kolekcje, które nie tylko w samych materiałach są ekologiczne, ale również mają ekologiczne założenia w estetyce. Nasza kolekcja premium ma w założeniu klasyczną estetykę, która nie przeterminowuje się w ciągu jednego sezonu, ona trwa, jest ponadczasowa, a to sprawia, że dany produkt ma dłuższe życie. Ponadto, jak wskazuje nazwa kolekcji - "premium" - są to produkty wysokiej jakości, co także przedłuża życie materiałów. Eko idea wdrażana jest nie tylko w ofercie podstawowej, ale także w kolekcjach trendowych - mówi Anna Sołtys, dyrektor biura projektowego Reserved LPP.

O ile organiczna bawełna dziś nie jest dla nikogo zaskoczeniem, tak dziwić mogą inne produkty, z których powstają ubrania.

- Jeżeli produkt ma być naprawdę eko, musimy zadbać o każdy element, z którego tworzy się ubranie - począwszy od materiału przez guzik czy nitkę. Wszystkie te elementy muszą mieć określony skład i być wytwarzane w określonym procesie zgodnym z naszą ideą eko - mówi Sołtys.

Czytaj też: H&M i Zara odcięły się od tych fabryk. Amazonowi to nie przeszkadzało

LPP nie poprzestaje tu na znanych i powszechnie używanych materiałach, jak wspomniana bawełna organiczna, ale sięga po rozwiązania zupełnie niestandardowe.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: LPP robi ubrania z resztek ryb i kukurydzy. "Popyt rośnie"

  • Levy 2019-11-30 18:16:19
    Tylko się cieszyć, że polska firma dostosowuje się do potrzeb klientów. A i z tego co czytałem im też raczej zależy na wprowadzaniu ekologicznych rozwiązań, oczywiście w miarę możliwości przy działalności na skalę globalną.
  • monia 2019-11-28 13:15:36
    Eko zaczyna się w odzieżówce przyjmować, i bardzo dobrze. LPP coraz częściej korzysta z eko-rozwiązań.
  • neva 2019-11-21 16:05:43
    Ludziom podoba się że firmy inwestują w ekologiczne rozwiązania. Poprawny kierunek firmy może podnieść jej ocenę, i to własnie robi LPP.
  • curry 2019-11-06 13:05:40
    Problem z ochroną środowiska występuje już od jakiegoś czasu ale idą zmiany i dobrze że duże firmy w nim uczestniczą.
  • Petersky 2019-11-05 18:19:35
    Bardzo dobrze przynajmniej część firm wprowadza proekologiczne zmiany.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.251.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!