PARTNERZY PORTALU

LPP robi ubrania z resztek ryb i kukurydzy. "Popyt rośnie"

LPP wprowadza eko materiały we wszystkich swoich kolekcjach fot. mat. pras. LPP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Aneta Kaczmarek
  • Dodano: 04-11-2019 20:00

Ekologia to obszar, który w najbliższych latach będzie miał ogromny wpływ na gospodarkę, niezwykle mocno odczuje to branża odzieżowa. Rosnąca społeczna świadomość wymusza na firmach zmianę dotychczasowej optyki i strategii działania. Eko to już nie tylko trend, ale realna potrzeba i wspólna odpowiedzialność producentów. Ci sięgają po coraz odważniejsze rozwiązania, które nierzadko zaskakują ich samych.

  • To, co ekologiczne, zwykle znaczy droższe, ale klienci coraz chętniej są w stanie zapłacić więcej, by nabyć produkt wyższej jakości.
  • Coraz częściej zwracają też uwagę na to, jak ich wybory wpływają na środowisko.
  • Materiały z alg, biomasy kukurydzianej czy z pozostałości ryb to rozwiązania, które jeszcze nie są powszechne, ale za chwilę takimi będą. Taka jest potrzeba i taka jest odpowiedź producentów, którzy czują odpowiedzialność za środowisko. 

LPP, polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, kończy wdrażanie strategii eco aware.  To strategicznie przemyślane i kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju, znajdujące swoje odzwierciedlenie w każdym z obszarów działalności firmy -  od projektowania i produkcji, przez transport i dystrybucję, aż po sprzedaż. LPP sukcesywnie rozszerza wachlarz proekologicznych projektów, podążając w kierunku eko.

Ekologiczne materiały nie są nowością, ale ich wykorzystanie nie jest jeszcze powszechne, choć to dynamicznie się zmienia.

- Wielu producentów stawia na ekologiczne rozwiązania w swojej ofercie podstawowej. To jest łatwo dostępne i przyswajalne cenowo i my to robimy, ale działamy również z eko produktem na poziomie bardziej zaawansowanym. Mamy kolekcje, które nie tylko w samych materiałach są ekologiczne, ale również mają ekologiczne założenia w estetyce. Nasza kolekcja premium ma w założeniu klasyczną estetykę, która nie przeterminowuje się w ciągu jednego sezonu, ona trwa, jest ponadczasowa, a to sprawia, że dany produkt ma dłuższe życie. Ponadto, jak wskazuje nazwa kolekcji - "premium" - są to produkty wysokiej jakości, co także przedłuża życie materiałów. Eko idea wdrażana jest nie tylko w ofercie podstawowej, ale także w kolekcjach trendowych - mówi Anna Sołtys, dyrektor biura projektowego Reserved LPP.

O ile organiczna bawełna dziś nie jest dla nikogo zaskoczeniem, tak dziwić mogą inne produkty, z których powstają ubrania.

- Jeżeli produkt ma być naprawdę eko, musimy zadbać o każdy element, z którego tworzy się ubranie - począwszy od materiału przez guzik czy nitkę. Wszystkie te elementy muszą mieć określony skład i być wytwarzane w określonym procesie zgodnym z naszą ideą eko - mówi Sołtys.

Czytaj też: H&M i Zara odcięły się od tych fabryk. Amazonowi to nie przeszkadzało

LPP nie poprzestaje tu na znanych i powszechnie używanych materiałach, jak wspomniana bawełna organiczna, ale sięga po rozwiązania zupełnie niestandardowe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SPÓŁKI

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: LPP robi ubrania z resztek ryb i kukurydzy. "Popyt rośnie"

  • curry 2019-11-06 13:05:40
    Problem z ochroną środowiska występuje już od jakiegoś czasu ale idą zmiany i dobrze że duże firmy w nim uczestniczą.
  • Petersky 2019-11-05 18:19:35
    Bardzo dobrze przynajmniej część firm wprowadza proekologiczne zmiany.
  • Beata 2019-11-05 15:20:33
    Dobrze że coś się zmienia, a pierwszym przedsiębiorstwem odzieżowym u nas które chce eko-zmiany jest gigant LPP. Na pewno pomoże to nagłośnić sprawę i inni producenci również skierują się w stronę ochrony środowiska.
  • Adam 2019-11-04 20:40:13
    Ekologia? 20 najwiekszych firm na swiecie jest odpowiedzialna za 35 emisji c02. Wiekszość to wielkie koncerny naftowe. Czym bogatsi ludzie to jeżdzą coraz większymi samochodami. Takie samochody emitują tyle co2 przejezdzając 12 tys km co normalny dom opalnay dobrym jakosci węglem w sezonie grzewczym. Dlaczego sciga się tylko ludzi jeżdzących dieslami a nie sciga się tych w suvach ?
    • Mokry 2019-11-05 08:57:01
      Bo w ramach demokratycznych wyborów rzadko wygrywają biedni i uczciwi. Mało jest takich, co oddają dobrowolnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!