PARTNERZY PORTALU

LPP wdraża kolejne zielone standardy opakowań i materiałów

LPP wdraża kolejne zielone standardy opakowań i materiałów
LPP preferuje zakup tkanin z celulozy, których włókna w połowie pochodzą z recyklingu lub odpadów rolniczych. Fot. LPP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 24-06-2021 06:00

Spółka LPP, jako pierwsza polska firma, rozpoczęła współpracę z organizacją Canopy, działającą na rzecz ochrony zagrożonych lasów. Partnerstwo to wzmocni działania polskiej spółki realizowane zgodnie z jej strategią zrównoważonego rozwoju, szczególnie te dotyczące opakowań i użytkowania materiałów pochodzenia celulozowego - bardziej przyjaznych środowisku.

  • Celem Canopy, organizacji non-profit działającej od ponad 20 lat, jest zachowanie do 2030 r. od 30 do 50 proc. pierwotnych, a zagrożonych wyrębem lasów na świecie.
  • Canopy współpracuje z ponad 750 największymi firmami, korzystającymi z surowców leśnych, głównie drewna, oraz z dostawcami produktów z nich wytwarzanych, w tym głównie papieru.
  • Polska spółka odzieżowa zakłada, że dzięki doświadczeniu Canopy wdroży nie tylko kolejne, ekologiczne standardy działalności, ale będzie wspierać rozwój innowacyjnych, neutralnych dla środowiska źródeł pozyskiwania surowców.
Już obecnie strategia zrównoważonego rozwoju LPP obejmuje proces produkcji, pakowania produktów i ich dystrybucję. Współpraca z Canopy oznacza dla polskiej spółki możliwość korzystania z jej wiedzy i doświadczeń we wprowadzaniu najlepszych praktyk chroniących zasoby naturalne.

Patrz też: Grupa LPP z nowymi danymi w Zielonym Indeksie

Co robi Canopy?

Canopy to organizacja non-profit, która od ponad 20 lat zajmuje się ochroną zagrożonych lasów na świecie. Jej celem jest zachowanie do 2030 roku od 30 do 50 proc. pierwotnych, a zagrożonych wyrębem, lasów na świecie. Jednocześnie Canopy pomaga w ten sposób chronić zdrowie ludzi, różnorodność biologiczną, systemy słodkowodne oraz stabilizować klimat.

Obecnie współpracuje ona z ponad 750 największymi firmami, korzystającymi z surowców leśnych, głównie drewna, oraz z dostawcami produktów z nich wytwarzanych, w tym np. papieru. Pomaga kształtować ich praktyki zakupowe i wdrażać rozwiązania służące zrównoważeniu łańcucha dostaw, w tym podczas zakupu papieru, opakowań i tkanin z masy celulozowej.

Wśród firm współpracujących z Canopy znajdują się te z branży poligraficznej, producenci opakowań, ale także wiodące marki odzieżowe i projektanci mody. Nie mogło więc zabraknąć także polskiego LPP - grupy działającej w skali międzynarodowej.

Korzyści ze współpracy

- Współpraca podjęta z Canopy jest dla nas jednym z elementów realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, w której od dawna kluczowe miejsce zajmują kwestie środowiskowe dotyczące gospodarki obiegu zamkniętego, tj. eliminacja plastiku, odpowiedzialne zarządzanie opakowaniami oraz korzystanie z tkanin bardziej przyjaznych środowisku - mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i zakupów LPP. – Współpraca ta wpisuje się więc w nasze plany i będzie wsparciem szczególnie w procesie odchodzenia od tworzyw sztucznych jednorazowego użytku oraz poszukiwania dla nich zamienników.

To istotne, gdyż taka substytucja może się wiązać ze wzrostem zapotrzebowania na produkty leśne. Dlatego LPP szuka rozwiązań, by zakupy masy włóknistej, papieru do produkcji opakowań i tkanin do produkcji kolekcji ubrań czynić w sposób zapewniający ochronę lasów pierwotnych i zagrożonych kompleksów leśnych.

Wiele sposobów takiego zrównoważonego działania podsuwa właśnie Canopy. Chodzi m.in. o kontrolę łańcucha dostaw, która zapewni ekologiczne metody pozyskiwania i wykorzystywania materiałów celulozowych.

- Będziemy towarzyszyć naszym dostawcom w wypracowywaniu rozwiązań, by uniknąć wykorzystywania w produkcji materiałów pochodzących ze źródeł zagrażających lasom i związanym z nimi ekosystemom - dodaje dyrektor Jankowska-Tomków. – Dotyczy to zarówno opakowań dla naszych wyrobów, jak i tkanin.

Dalsze efekty

LPP już w tym roku preferować będzie zakup tkanin z celulozy, które co najmniej w połowie składają się z włókien pochodzących z recyklingu czy odpadów rolniczych.

- W przypadku stwierdzenia, że którykolwiek z naszych produktów wytworzono z surowców pochodzących z zagrożonych lasów czy z nielegalnego wyrębu, zaangażujemy naszych dostawców do zmiany praktyk i wyeliminowania tych materiałów - zaznacza Dorota Jankowska-Tomków.

Podjęte działania w ciągu 3 lat mają doprowadzić do osiągnięcia średniej zawartości włókien z recyklingu w papierach i opakowaniach LPP na poziomie co najmniej 50 proc.

Polska spółka odzieżowa zakłada też, że dzięki doświadczeniu Canopy wdroży nie tylko kolejne, ekologiczne standardy działalności, ale będzie wspierać rozwój innowacyjnych, neutralnych dla środowiska źródeł pozyskiwania surowców.

Patrz też: LPP proponuje rekordową dywidendę

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: LPP wdraża kolejne zielone standardy opakowań i materiałów

  • jankow 2021-06-24 08:16:29
    Marketingowy bełkot.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.124.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!