LPP wraca do dywidendowej tradycji

LPP wraca do dywidendowej tradycji
Centrala LPP w Gdańsku. Fot. mat. pras.

W tym roku ze względu na covid, na bezpieczeństwo finansowe i chęć utrzymania płynności naszej firmy zdecydowaliśmy, by nie wypłacać dywidendy. Chcielibyśmy powrócić do wypłat już od kolejnego, 2021 roku. Ta forma wynagradzania akcjonariuszy jest nam bardzo bliska i chcemy ją kontynuować - mówił podczas konferencji wynikowej wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.

  • Pandemia koronawirusa zmusiła do zmiany polityki dywidendowej wiele spółek.
  • W gronie tych, które zrezygnowały z wypłaty, znalazła się także największa w Polsce grupa odzieżowa LPP, która po raz pierwszy od dekady nie podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami.
  • Teraz jednak firma o długiej, dywidendowej historii, zapowiada powrót do tej tradycji. 

Czytaj także: Dywidendowi długodystansowcy zatrzymani

- Mamy dwie ważne zgody Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Pierwsza, to zgoda na buy back - mówił Przemysław Lutkiewicz. Chodzi o zgodę akcjonariuszy na skup akcji własnych stanowiących nie więcej niż 15 proc. kapitału zakładowego. Łączna kwota przeznaczona na nabycie akcji ma wynosić 2,1 mld zł.

Decyzja o skupie na tak duże kwoty w dobie pandemii może wydawać się kontrowersyjna, jednak jak tłumaczył wiceprezes LPP, jest to plan długoterminowy, który daje zarządowi dużą elastyczność w decydowaniu o tym, jak nagradzać akcjonariuszy firmy.

- Standardowo zawsze mieliśmy opcję dywidendy, teraz chcemy mieć też opcję buy backu  - mówił Przemysław Lutkiewicz, zaznaczając, że jeszcze nie jest przesądzone, czy zarząd LPP z tej możliwości skorzysta, ale przez kolejnych 5 lat taka opcja będzie.

Drugą ważną decyzją walnego zgromadzenia akcjonariuszy LPP, na którą zwrócił uwagę Przemysław Lutkiewicz, jest ta dotycząca dywidendy.

- W tym roku ze względu na covid, na bezpieczeństwo finansowe i chęć utrzymania płynności naszej firmy zdecydowaliśmy, by nie wypłacać dywidendy. Chcielibyśmy powrócić do wypłat już od kolejnego, 2021 roku. Ta forma wynagradzania akcjonariuszy jest nam bardzo bliska i chcemy ją kontynuować - mówił podczas konferencji wynikowej wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.

LPP to największa w Europie Środkowo-Wschodniej, firma produkująca odzież. Zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, sprzedawanymi w sieci przeszło 1700 salonów i w internecie.

Od 2001 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie i od 2010 r. regularnie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami.

W ubiegłym roku LPP przeznaczyło na dywidendę 110 mln zł z zysku za 2018 r., co oznaczało wypłatę w wysokości 60 zł na akcję.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: LPP wraca do dywidendowej tradycji

  • James 2020-10-26 16:31:50
    Spółka z kulturą i klasą.
  • czarek 2020-10-14 14:32:00
    Dywidendy to ukłon w stronę inwestorów, na pewno nie mogą narzekać.
  • Janek 2020-10-13 13:01:29
    Właściwe podejście do inwestorów, brawo.
  • kordian 2020-10-13 12:41:43
    Fajnie z ich strony, warto mieć akcji takiej spółki w portfelu.
  • Pavo 2020-10-12 14:41:38
    I za takie podejście należy się szacunek

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!