PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LPP ze stratą w I kw. 2018 r.

Autor: wnp.pl/AH
17-05-2018 10:39
LPP ze stratą w I kw. 2018 r.

Reserved jest wiodącą marką gdańskiej grupy LPP.

fot. Artur Andrzej /wikimedia, licencja Creative Commons

Sprzedaż odzieżowego giganta w pierwszych trzech miesiącach wzrosła do 1,58 mld zł. Mimo to jednak Grupa LPP miała w I kwartale 2018 r. 104,8 mln zł straty netto.

Jak czytamy w raporcie kwartalnym spółki, przychody grupy LPP wzrosły do 1,58 mld zł z 1,36 mld zł w I kwartale 2017 roku. Oznacza to wzrost o 16 proc., głównie dzięki wzrostowi powierzchni, dodatniej sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) oraz dynamicznemu wzrostowi sprzedaży internetowej.
Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1 proc. w porównaniu z 45,6 proc. w I kwartale przed rokiem. Jak wyjaśnia spółka, na jej stabilność wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe, jednak z drugiej zaważyła też mniej korzystna pogoda – chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień.

LPP podkreśla także, że wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A), który wyniósł 14 proc., był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży.

W rezultacie grupa LPP w I kwartale 2018 roku zanotowała stratę netto w wysokości 104,8 mln zł.

Nie bez znaczenia jest tu sezonowość branży, w której działa LPP. Firmy odzieżowe tradycyjnie w I kwartale notują słabsze wyniki przez złą pogodę. Tak też było w przypadku LPP, jednak warto podkreślić, że strata była mniejsza w porównaniu do straty w I kwartale 2017 roku, która wyniosła 117,0 mln zł netto.

Największe wzrosty sprzedaży firma zanotowała w kanale e-commerce. Spośród wszystkich marek, najlepiej wypadła tradycyjnie czołowa marka LPP - Reserved.

Źródło: raport spółki
Źródło: raport spółki

LPP jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachod niej, na Bałkanach i Bliskim Wschodzie. Jej głównymi markami są Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Odzież jest zasadniczo jedynym towarem sprzedawanym przez spółki z grupy LPP. Jako towar uzupełniający podstawową ofertę sprzedawane jest obuwie, torby oraz akcesoria odzieżowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

LPP SA [LPP]

kurs:

9050.00 PLN 35.00 (0.39%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.