Luksus stawia na cyfryzację

Luksus stawia na cyfryzację
Rok 2020 nie był najlepszy dla branży dóbr luksusowych mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Dariusz Ciepiela
    Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 05-04-2022 17:37

Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2020 r.) 252 mld dolarów, o ponad 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek ten to efekt przede wszystkim pandemii.

  • Spadek sprzedaży w minionym roku obrotowym w branży dóbr luksusowych wyniósł 12,2 proc. Rok wcześniej był to wzrost o 8,5 proc. Tylko 19 ze 100 najlepszych firm odnotowało wzrost sprzedaży w omawianym okresie w porównaniu do 78 rok wcześniej.
  • Pierwsza trójka wśród 100 największych producentów dóbr luksusowych pozostaje bez zmian. To koncern LVMH, grupa Kering oraz koncern Estee Lauder.
  • Wartość zysku netto spółek z TOP100 wzrosła jednak o 5,1 proc. Co istotne, ponad połowa firm w zestawieniu była w omawianym okresie rentowna, a w przypadku 13 firm zyski te były dwucyfrowe.
Jak wynika z raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2021. Breakthrough luxury”, producenci dóbr luksusowych koncentrują się obecnie przede wszystkim na wykorzystaniu technologii do opracowania materiałów przyjaznych dla środowiska.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Luksus stawia na cyfryzację

  • część trzecia refleksji 2022-04-06 03:09:58
    "W nadchodzących latach będą odgrywać oni kluczową rolę w kształtowaniu trendów społecznych i konsumenckich." - oby wcześniejsze generacje zjednoczyły się i poszły po rozum do głowy i przywróciły dawne normalności, dzięki temu uratują siebie oraz przyszłe pokolenia od tej cyfrowo-technologiczno-telekomunikacyjnej dyktatury pseudo-postępu a w zasadzie podstępu polegającego na rozleniwianiu, ogłupianiu i uzależnianiu przy jednoczesnej grabieży z czasu, zdrowia, prywatności i wolności by budować system pełen kontroli, inwigilacji i zniewolenia. "To pokolenie chrakteryzujące się innymi nawykami niż wcześniejsze generacje." - bzdury, próbuje się wmówić pokoleniu alfa tak jak i tym urodzonym w latach 2000-2009 oraz w latach 90-tych i 80-tych, że to już są te pokolenia, które "mają inne nawyki". Nie ma na to żadnych dowodów. "Pokolenie Alfa żyje w zdigitalizowanej gospodarce i zglobalizowanym świecie." - nie ma czego zazdrościć, można tylko współczuć, że nie dane im było zaznać czasów sprzed tego szubrawstwa. "To w większości dzieci milenialsów, wychowywane zgodnie z wartościami wyznawanymi przez rodziców." - czasem strach pomyśleć jakie wartości potrafią wyznawać milenialsi, bo zdecydowanie stabilniejsi i stali w wyznawanych wartościach i umiejętności wychowywania byli urodzeni w latach 60-tych i 70-tych. "Mimo, że są jeszcze bardzo młodzi," - bardzo młodzi? przecież to są jeszcze dzieci( najstarsze ma 12 lat jeśli urodzone w 2010 roku). "to już zaobserwowano, że bliskie im są: globalizacja, cyfryzacja, socjalizacja oraz zrównoważony rozwój." - tak, jasne, oczywiście, dzieciom do 12 roku życia są bliskie globalizacja, cyfryzacja, socjalizacja i zrównoważony rozwój i co jeszcze? może frytki do tego? (ironia). Większych bredni nie czytałem.
  • część druga refleksji 2022-04-06 02:56:16
    Urodzeni w latach 90-tych jeszcze mieli to szczęście, że zaznali dzieciństwa czy też wieku nastoletniego w latach 2000-2009, kiedy nie było wszechobecnych smartfonów, wi-fi oraz mediów społecznościowych. Urodzeni w latach 80-tych mieli dzieciństwo w latach 90-tych jak ledwo komputery wchodziły i nie wszędzie były obecne i pojawiały się pierwsze komórki - mieli praktycznie wolne dzieciństwo i co poniektórzy wiek nastoletni od cyfryzacji i urządzeń elektronicznych. W latach 2000-2009 byli młodymi ludźmi, mieli fajne filmy w kinach, dobrą muzykę w radiu, kluby różne rozkwitały i się nacieszyli normalnymi jeszcze czasami, dopiero w latach 2010-2019 już mieli pecha, że po 30-stce czy w bliskim wieku koło 30-stki pojawiły się im smartfony, media społecznościowe i nadmierna cyfryzacja zaczęła się szarogęsić coraz bardziej. Urodzeni zaś w latach 60-tych i 70-tych co prawda mieli fatalne dzieciństwo i okres nastoletni czy też wczesnej młodości - bo wiadomo czasy komunizmu, ale za to bawili się świetnie przy muzyce i filmach z lat 80-tych czy 90-tych, mimo iż słabo jeszcze to docierało do Polski. Młodości można urodzonym w latach 60-tych i 70-tych pozazdrościć, bo lata 90-te były jedyne w swoim rodzaju i niepowtarzalne i jeszcze mieli normalne czasy w latach 2000-2009.
  • część pierwsza refleksji 2022-04-06 02:55:53
    "Teraz nadchodzi generacja Alfa. Są to osoby urodzone po 2010 roku, które w połowie tej dekady będą stanowić znaczącą grupę ponad dwóch miliardów młodych konsumentów." - paradoksalnie jest to najbardziej nieszczęśliwa generacja, podobnie jak urodzeni w latach 2000-2009, bo te generacje nie zaznały praktycznie czasów sprzed ery tych chorych, porąbanych, żeby nie powiedzieć ostrzej - popieprzonych rewolucji cyfrowo-technologiczno-telekomunikacyjnych nikomu innemu nie potrzebnych jak tylko lobbystom cyfrowym, bezgotówkowym, bezprzewodowym i telekomunikacyjnym, którzy mają kuku na muniu, bzika, obsesyjną manię by podporządkowywać co, gdzie, ile, jak, kiedy popadnie urządzeniom elektronicznym i internetowi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.251.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!