PARTNERZY PORTALU

LVMH kupuje markę Tiffany za 14,7 mld euro

Naszyjnik zaprojektowany przez twórcę marki Tiffanny, czyli Charlesa Lewisa Tiffanyego. Projekt pochodzi z 1929 roku. fot. Greyloch/flickr.com/CC BY-SA 2.0

Francuski gigant kosmetyczny LVMH ogłosił 25 listopada przejęcie słynnej amerykańskiej firmy jubilerskiej Tiffany za około 14,7 mld euro. Będzie to największe przejęcie w historii grupy miliardera Bernarda Arnaulta.

  • Choć ogłoszono zakup, to dojdzie do niego dopiero w przyszłym roku.
  • LVMH kupuje kolejną znaną markę. Pod skrzydłami Louis Vuitton Moet Hennessy są już Sephora, czy Bulgari.
  • LVMH w 1999 r. połączył się z włoską marką Prada.
  • O przejęciu Tiffaniego spekulowano od pewnego czasu.

LVHM (Louis Vuitton Moet Hennessy) planuje sfinalizować transakcję w połowie 2020 r. We wspólnym oświadczeniu obie grupy wskazują, że osiągnęły ostateczne porozumienie dotyczące nabycia Tiffany'ego przez LVMH po cenie 135 dol. za akcję w gotówce, a wartość całej transakcji ma wynieść około 14,7 mld euro.

To nie pierwsze wielkie przejęcie LVMH, założonego w 1987 roku koncernu z siedzibą w Paryżu. Grupa w ciągu ostatnich 20 lat nabyła takie firmy jak Sephora, Tag Heuer, Fendi, Bulgari i Belmond. LVMH jest jednym ze światowych liderów branży dóbr luksusowych: ma w swoim portfolio firmy produkujące perfumy, zegarki, biżuterię, wina, szampany i inne alkohole, galanterię skórzaną oraz takie, które oferują podróże, a także właścicieli luksusowych hoteli. Do LVHM należy również dziennik "Le Parisien" oraz dziennik ekonomiczny "Les Echos".

Czytaj też: Aniołki już na scenę nie wybiegną

LVMH ma 75 salonów, tzw. domów LVMH, i ponad 4,5 tys. butików na całym świcie. Zatrudnia ponad 156 tys. osób. W 2018 roku odnotowała 46,9 mld euro przychodu ze sprzedaży.

Historia zakupów ekskluzywnych, modowych marek

W 1997 roku LVMH zdecydowało się na zakup największej sieci dystrybucji perfum i kosmetyków we Francji - Sephory. Grupa zaoferowała wówczas 1,6 mld franków, aby przejąć 100 proc. udziałów Sephory. Dzięki tej transakcji LVMH kontroluje również dystrybucję takich swoich marek, jak Dior, Guerlain, Givenchy czy Kenzo. Na początku 2017 roku koncern kupił również amerykański DFS, lidera w bezcłowej dystrybucji dóbr luksusowych.

W 1999 roku konglomerat kupił szwajcarskiego producenta zegarków Tag Heuer, firmę założoną w 1860 roku. W swoim portfolio LVMH ma również założoną w Hiszpanii w 1846 roku markę Loewe.

LVMH w 1999 roku połączył się z włoską marką Prada, aby z czasem przejąć kontrolę nad włoskim domem mody rodziny Fendi. Przejęcie to oznaczało dla LVMH współpracę z projektantem Karlem Lagerfeldem.

Czytaj też: Rekordowe przychody Esotiq&Henderson po trzech kwartałach 2019 r.

W 2011 roku LVMH za 4,3 mld euro przejął włoską markę Bulgari, trzeciego na świecie producenta biżuterii (za firmami Richemont i Tiffany). LVMH zapłacił wysoką cenę, aby przelicytować Richemonta (właściciela Cartiera), również zainteresowanego rzymską Bulgari, słynącą z kolorowych kamieni i współpracy z popularnymi gwiazdami, takimi jak Sophia Loren czy Liz Taylor.

LVMH pod koniec 2018 roku zdecydował się kupić firmę Belmond za prawie 3 mld euro, co dało grupie większy udział w branży hotelarskiej. Wcześniej francuski konglomerat był obecny na rynku pod dwiema markami: Cheval Blanc i Bulgari (która zawarła umowę licencyjną z Marriott International). Dzięki przejęciu Belmond LVHM stał się potężnym graczem również w sektorze luksusowych hoteli. Posiada ich około 40, w tym legendarny Cipriani de Venise i Copacabana Palace w Rio de Janeiro.

21 listopada informowaliśmy o rosnącej ofercie LVMH za Tiffaniego. Wówczas mówiło się, że transakcja zamknie się w 16 mld dolarów.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LVMH kupuje markę Tiffany za 14,7 mld euro

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.51.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!