PARTNERZY PORTALU

Marek Piechocki o koronawirusowym kryzysie: trzeba przetrwać ten sztorm

Marek Piechocki o koronawirusowym kryzysie: trzeba przetrwać ten sztorm
Marek Piechocki nie chce być osobą publiczną i mocno chroni swój wizerunek, dlatego tez nie publikuje swoich zdjęć. Zdjęcie ilustracyjne Fot. Piqsels, Creative Commons

Kryzys, z jakim mamy do czynienia, założyciel i prezes Grupy LPP Marek Piechocki, porównuje do wielkiego sztormu, a siebie do kapitana, który swój okręt ma wyprowadzić z tej burzy. Bronić będzie jednego – bezpieczeństwa – firmy, ale przede wszystkim 25 tys. pracowników LPP. - Robimy wszystko, by zabezpieczyć ich miejsca pracy i uniknąć zwolnień grupowych – mówi w rozmowie z WNP.PL Marek Piechocki.

  • Nie będzie powrotu do tego, co było. Po koronawirusie będzie zupełnie inny świat - mówi w rozmowie z WNP.PL Marek Piechocki.
  • Przede wszystkim trzeba pamiętać, że w czasie kryzysu „cash is king”. Dlatego jedyne, co się dla nas liczy w tej chwili, to zabezpieczenie płynności finansowej - mówi prezes i założyciel LPP, największej polskiej spółki odzieżowej, do której należą takie marki, jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
  • Jak zdradza nam, to z czego jest najbardziej dumny, to fakt, że przez 30 lat ani razu nie spóźnił się z wypłatą wynagrodzenia. I pandemia tego nie zmienia. 

Rozmowa powstała w ramach projektu EEC Defence – Razem bronimy gospodarki, poprzedzającego tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy.

Od blisko miesiąca wszyscy działamy w ekstremalnych warunkach. Gospodarka została zamrożona, polscy przedsiębiorcy walczą o przetrwanie swoich firm, a miliony Polaków zostały zamknięte w domu. Jak pandemia wpłynęła na pana i pana pracę?

- Faktycznie, świat stanął na głowie, ale kapitan nie schodzi z okrętu. Jeśli pyta pani o moją codzienną rutynę, to jak przed epidemią, codziennie jeżdżę do pracy i wykonuję swoje obowiązki z biura.

Jak bardzo pana świat stanął na głowie?

- Najważniejsze dla nas teraz jest bezpieczeństwo i od tego zaczęliśmy. Jako firma zamknęliśmy się jak twierdza, od początku miesiąca wpuszczamy do środka naszych ludzi tylko po wykonaniu u nich kontroli temperatury. Równolegle dbamy o bezpieczeństwo naszych ludzi w magazynach. Mamy ściśle określone procedury, praktycznie nie wpuszczamy kontrahentów z zewnątrz. Bezpieczeństwo, ochrona zdrowia i życia naszych pracowników jest teraz dla nas priorytetem.

A co z bezpieczeństwem LPP? Stworzył pan firmę, która zatrudnia 25 tys. osób i jest największym polskim producentem odzieży w Europie Środkowej i Wschodniej. Teraz musi mierzyć się z największym kryzysem w swojej historii. Podczas niedawnej telekonferencji poświęconej ocenie wpływu skutków Covid-19 na działalność firmy, szczegółowo przedstawiono działania podjęte przez zarząd LPP. Cięcia kosztów, inwestycji...

- Na dzisiaj wstrzymaliśmy wszystkie inwestycje, po to, żeby w pierwszej kolejności chronić gotówkę. Realizujemy tylko te projekty, które przynoszą nam korzyści od razu.

W tej chwili zainwestowaliśmy w przezbrojenie centrum dystrybucyjnego, które było dostosowane do wysyłki towarów do stacjonarnych sklepów a już dzisiaj zaczęło działać jako tzw. fulfillment center, które zajmuje się realizacjami dla sklepu internetowego. Teraz tam potrzebujemy dodatkowej mocy wysyłkowej. Kontynuujemy też te inwestycje, których stan realizacji jest na tyle zaawansowany, że nie ma sensu ich zamykać.
×


SPÓŁKI

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Marek Piechocki o koronawirusowym kryzysie: trzeba przetrwać ten sztorm

  • Karol 2020-05-07 07:54:01
    Same klakiery piszą
  • Stelmach 2020-05-05 16:59:15
    Piechocki to rasowy biznesmen z właściwym podejściem. Myślę, że z nim LPP szybko się odbuduje gdy kryzys sytuacja się nieco uspokoi.
  • kptn 2020-05-05 15:42:52
    Podejście właściwe dla prezesa każdej spółki, szkoda, że nie każdy jednak takie podejście ma.
  • janek 2020-04-27 14:30:52
    Tak czy owak, prezes LPP bardzo dobrze zarządza spółka w okresie kryzysu, inni prezesi powinni go naśladować.
  • Karol 2020-04-27 08:09:09
    Po co w kółko o nich piszecie...i te żarciki na temat maseczek niesmaczne w kontekście tego co było nie na miejscu delikatnie mówiąc
    • Eliza 2020-04-27 10:32:39
      Na każdym portalu są teraz tego typu artykuły. Wywiady publikuje się w celach PR-owych. Ten został bardzo zgrabnie przygotowany. Niemniej, ja również mam dosyć czytania tego bs.
    • Maksym 2020-04-27 11:37:17
      Co było nie na miejscu? Wysłanie pomocy do kraju, gdzie ta pomoc była potrzebna? A akurat jeszcze na ponad miesiąc nie były one potrzebne w Polsce? Z resztą ilość, którą wysłali to co to jest? Zapotrzebowanie jest znacznie większe, a przecież maski są wszędzie dostępne. Ludzi ciągle widzę w różnych maseczkach, sam kupiłem kilkanaście na początku marca i nie było wielkiego problemu. Teraz kupiłem wielokrotnego użytku, więc w czym problem bo nie rozumiem?
    • mili 2020-04-27 11:43:06
      Co w tym nie na miejscu? Może się uśmiechnąć albo płakać jak został potraktowany. Widzisz jak firma jest zaangażowana w pomoc, a jeszcze im się niesłusznie oberwało. Jak ty byś się czuł w takiej sytuacji?
    • czoper 2020-04-28 11:37:50
      Piszą o nich bo firma mocno wspomaga służby medyczne, pomimo kryzys jaki ich napotkał.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!