Marka modowa Asos skorzystała na lockdownie

Marka modowa Asos skorzystała na lockdownie
Światowa sprzedaż marki wzrosła o 19 proc., a zysk brutto o 329 proc. do 142,1 mln funtów fot. asos.com

Internetowa grupa modowa Asos zyskała w ubiegłym roku trzy miliony klientów, a roczne zyski wzrosły dzięki cięciom kosztów i kupującym zwracającym mniej produktów w czasie pandemii. Asos ma obecnie 23,4 miliona klientów, z czego ponad siedem milionów w Wielkiej Brytanii, gdzie generuje większość zysków.

Asos jest jednym z nielicznych sprzedawców detalicznych, którzy skorzystali na lockdownie. 
Firma w sierpniu podała, że spodziewa się wzrostu zysków i sprzedaży, ale ujawnione wyniki przewyższyły prognozy.

Światowa sprzedaż marki wzrosła o 19 proc., a zysk przed opodatkowaniem o 329 proc. do 142,1 mln funtów, częściowo dzięki mniejszej liczbie zwróconych towarów.

Według Asos na skutek pandemii zmienił się styl życia, a zatem i nawyki zakupowe, klienci kupowali mniej odzieży na specjalne okazje, a więcej produktów pielęgnacyjnych i odzieży rekreacyjnej, które rzadziej są zwracane.

Podobnie jak inni sprzedawcy online, Asos borykał się w przeszłości z dużymi ilościami zwrotów, a nawet groził zablokowaniem możliwości seryjnych zwrotów w 2019 roku.

Czytaj też: H&M będzie szyć nowe ubrana ze starych. W sklepie



 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marka modowa Asos skorzystała na lockdownie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!