PARTNERZY PORTALU

Marks & Spencer z 200 tys. ton niesprzedanej odzieży

Marks & Spencer z 200 tys. ton niesprzedanej odzieży
Marks & Spencer twierdzi, że około 180 tys. ton jego zapasów to podstawowe elementy odzieży - takie jak t-shirty i i ubrania biurowe - które mogą być sprzedane w przyszłym roku. fot. wikipedia/GianniM / CC BY-SA

M&S został z 200 tys. ton wiosennej i letniej kolekcji niesprzedanej z powodu pandemii. Daje to kwotę 45 mln funtów zahibernowanych w niesprzedanych zapasach, ponieważ sprzedaż odzieży spadła o 75 procent.

W ubiegłym tygodniu firma wprowadziła „tęczową wyprzedaż” za pół ceny, próbując pozbyć się zapasów niesprzedanej mody wiosennej i letniej, informuje Guardian.com.

Przymusowe zamknięcie sklepów z odzieżą pod koniec marca wywarło ogromny wpływ na sprzedawców mody.

Dyrektor naczelny M&S, Steve Rowe, powiedział, że jednym z największych wyzwań wynikających z kryzysu są „rosnące zapasy niesprzedanego towaru”.

- W miarę znoszenia obostrzeń duża część zapasów w bieżącym sezonie pozostanie niesprzedana, a popyt na wiele kategorii prawdopodobnie będzie słaby - powiedział Rowe. 

Około 180 tys. ton to podstawowe elementy odzieży - takie jak koszulki i ubrania biurowe - które mogą wrócić do sprzedaży w przyszłym roku. Rowe powiedział, że firma może również przechować 90 tys. ton niesprzedanych ubrań sezonowych na wiosnę 2021 roku. Jednak będzie ją kosztować to 145 milionów funtów.

- Od samego początku wiedzieliśmy, że stoimy w obliczu kryzysu, którego skutki i wstrząsy wtórne będą trwać w nadchodzącym roku i przez kolejne lata. Podczas gdy niektóre nawyki klientów powrócą do normy, inne zmienią się na zawsze. Przyspieszyła cyfryzacja, zmienia się też charakter głownych ulic w miastach - mówił Rowe.

W ciągu sześciu tygodni do 9 maja sprzedaż odzieży i artykułów do domów spadła o 75 proc., podczas gdy sprzedaż w działach spożywczych Marks & Spencer, z wyłączeniem restauracji, spadła o 4,6 proc.

Firma stwierdziła, że ​​chociaż jej strona internetowa nadal działa, popyt na odzież w pierwszych tygodniach był bardzo niski. Teraz zaczął wzrastać. W ciągu ostatnich trzech tygodni sprzedaż online była o 20 proc. wyższa niż w ubiegłym roku.

W raporcie rocznym do 31 marca, M&S wykazał zysk przed opodatkowaniem w wysokości zaledwie 67,2 mln funtów brytyjskich w porównaniu z 84,2 mln funtów  w ubiegłym roku. Około 213 mln funtów M&S wydał na  koszty i odpisy aktualizujące akcje związane z pandemią.

Firma wycofała swoją decyzję ws. tegorocznej dywidendy i przekazała akcjonariuszom, by nie spodziewali się wypłat w 2021 r.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY



KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Marks & Spencer z 200 tys. ton niesprzedanej odzieży

  • Sed 2020-05-22 09:14:01
    Bardzo dobra wiadomość.
  • Jacek 2020-05-21 09:50:38
    czy sprawdzacie dane? Jak podzielicie kasę na tony, to wychodzi, że tona ciuchów jest warta ~200 funtów
  • Marek 2020-05-21 08:38:23
    Marks & Spencer z 200 tys. ton niesprzedanej odzieży Marks & Spencer twierdzi, że około 180 tys. ton jego zapasów to podstawowe elementy odzieży - takie jak t-shirty i i ubrania biurowe - które mogą być sprzedane w przyszłym roku. fot. wikipedia/GianniM / CC BY-SA Autor: KO Dodano: 20-05-2020 14:48 Skomentuj Podziel się! Udostępnij Twittnij Wyślij M&S został z 200 tys. ton wiosennej i letniej kolekcji niesprzedanej z powodu pandemii. Daje to kwotę 45 mln funtów zahibernowanych w niesprzedanych zapasach Rowe powiedział, że firma może również przechować 90 tys. ton niesprzedanych ubrań sezonowych na wiosnę 2021 roku. Jednak będzie ją kosztować to 145 milionów funtów. Czy ktoś w redakcji czyta te artykuły przed publikacją ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.168.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!