Amerykańska firma odzieżowa Nike nie będzie już sprzedawać swoich produktów za pośrednictwem platformy internetowej Amazon. Nike tłumaczy decyzję chęcią postawienia na bardziej bezpośrednie relacje z klientami za pośrednictwem własnego serwisu internetowego.
Nike współpracował z Amazonem od 2017 roku. Platforma Jeffa Bezosa oferowała jego produkty bezpośrednio, nie korzystając z żadnych firm zewnętrznych.
Rezygnację z kooperacji Nike tłumaczy zmianą strategii. - W związku z koncentrowaniem się Nike na zwiększaniu doświadczenia konsumenta poprzez bardziej bezpośrednią, osobistą relację, zdecydowaliśmy się zakończyć nasz obecny pilotażowy projekt z Amazon Retail - czytamy w komunikacie firmy.
Czytaj także: 12,5 mln euro kary na Nike za blokowanie sprzedaży gadżetów klubowych
Nieoficjalnie mówi się, że odzieżowy gigant był rozczarowany tym, że współpraca z Amazonem wcale nie ograniczyła sprzedaży podróbek jego produktów na platformie.
Wiadomo jednak, że ubrania i buty Nike’a nie znikną wcale z Amazona. Firma Jeffa Bezosa zawarła już umowy z innymi dostawcami amerykańskiej marki.
Decyzja firmy Nike może mieć też związek ze niedawno ogłoszoną zmianą jej prezesa. Wiadomo już, ze w przyszłym roku odejdzie Mark Parker, wieloletni dyrektor generalny firmy. Zastąpi go aktualny członek zarządu John Donahoe.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl