Odzieżówka nadąża za modą na technologię

Odzieżówka nadąża za modą na technologię
W czasie pandemii technologie internetowe stały się towarem pierwszej potrzeby (fot. pixabay)

Pandemia przeniosła znaczną część handlu do online’u. Notowane na GPW spółki z branży fashion wydają miliony, by wygrać cyfrowy wyścig.

Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", w czasie pandemii technologie internetowe stały się towarem pierwszej potrzeby. Kancelaria CMS podaje, że w Europie Środkowej i Wschodniej 45 proc. firm przyspieszyło realizację projektów cyfryzacyjnych, a dla 65 proc. cyfryzacja stała się priorytetem. Nie inaczej jest w branży odzieżowej. Z badania Gemius Polska wynika, że już 73 proc. internautów kupuje w sieci, a najwięcej z nich (69 proc.) sięga po ubrania, akcesoria i dodatki.

Jak zwraca uwagę "PB", LPP już mówi o sobie, że działa w branży fashion tech. Od 2016 r. zainwestowało w systemy informatyczne 180 mln zł. Kluczowe było wdrożenie w Reserved RFID, czyli tzw. elektronicznej metki. Pozwoliła m.in. dokładniej weryfikować dostępność produktów w sklepach, co przełożyło się na kilkuprocentowy wzrost sprzedaży.

"Spółka postawiła też na wsparcie logistyki. Zainwestowała w technologię przyspieszającą realizację zamówień, automatyzującą uzupełnianie towarów i ułatwiającą zarządzanie zwrotami, a także wdrożyła rozwiązanie integrujące systemy 20 firm kurierskich, co było odpowiedzią na wiosenne przeciążenie branży dostaw. Ponadto uruchomiła wysyłkę odzieży ze sklepów, ponieważ to w nich podczas lockdownu została zamrożona większość odzieży (40 mln sztuk), oraz wprowadziła chat bota obsługującego 90 proc. zapytań klientów. LPP korzysta z autorskich rozwiązań, gdyż ma 400-osobowy dział IT" - czytamy w gazecie. Spółka zakończyła 2019 r. wzrostem przychodów o 13,1 proc. r/r do 9,9 mld zł, jednak w pierwszym półroczu zanotowała spadek z 4,2 do 3,3 mld zł.

Dziennik pisze również, że konkurencja z GPW nie zamierza zostawać w tyle. Grupa VGR to mniejszy gracz, o przychodach za 2019 r. w wysokości 1,07 mld zł (wzrost o 32,6 proc. r/r), a za I półrocze 2020 372,3 mln zł (-23 proc. r/r). Radosław Jakociuk, wiceprezes VGR podkreśla, że dla firmy technologia od lat jest bardzo istotna, jednak przy większości funkcjonalności korzysta z outsourcingu.

"Branża fashion nie jest zbyt innowacyjna, bo rynek tego nie wymaga. Jednak na pewnym etapie rozwoju technologia jest niezbędna. Za planowanie kolekcji, liczbę i rodzaj odzieży w sklepach, czy przeceny odpowiadają algorytmy. Bez nich musielibyśmy zatrudnić osobę nadzorującą do każdego z prawie 570 sklepów. Mamy więc wszystko, co niezbędne do skutecznej sprzedaży odzieży i biżuterii w internecie: centralny system, programy analityczne, POS" - powiedział dziennikowi Radosław Jakociuk.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Odzieżówka nadąża za modą na technologię

  • Wadoch 2020-11-25 10:36:20
    Kto nie inwestuje w rozwój zostaje w tyle. Dobrze, że czołowa polska spółka odzieżowa bardzo dobrze to rozumie, dzięki czemu się bardzo dobrze rozwija.
  • rtpa 2020-11-17 14:12:38
    Ja się cieszę że polska firma zdecydowała się na wybór kanału ecommerce, wolę kupować u nich niż w zagranicznych sieciówkach, które reklamują się u ans na potęgę.
  • Mumin 2020-11-17 11:04:48
    Zdecydowanie LPP pod względem wprowadzania nowoczesnej technologii nie ma się czego wstydzić.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.120.195
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!