Opakowanie to nie taka prosta sprawa. Zobaczcie, co robi LPP, by być eko

Opakowanie to nie taka prosta sprawa. Zobaczcie, co robi LPP, by być eko
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Eliminacja plastikowych opakowań niepodlegających obiegowi zamkniętemu, którą jeszcze w 2019 roku zapoczątkowało przystąpienie do inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment (NPEGC), to jeden z filarów zmian zachodzących w LPP. We wrześniu 2019 r. foliowe torby zakupowe zniknęły z salonów w Polsce, a do 2025 r. firma wyeliminuje niepodlegające cyrkularności opakowania z całej sieci sprzedaży i łańcucha dostaw. Będzie korzystać wyłącznie z plastiku spełniającego jedno z kryteriów - w 100 proc. nadającego się do ponownego użycia, poddającego się recyklingowi lub kompostowaniu.

  • Na przestrzeni ostatnich kilku lat LPP zainicjowało szereg działań proekologicznych.
  • W swoich kolekcjach wykorzystuje ekologiczne materiały, dostawy e-commerce marek Reserved i Mohito realizowane są tylko w opakowaniach wykonanych z makulatury, a w kilkudziesięciu salonach Reserved, Mohito i House prowadzona jest zbiórka odzieży używanej, trafiającej do osób potrzebujących.
  • Firma kontroluje także bezpieczeństwo i wpływ na otoczenie w łańcuchu dostaw - od 2013 roku gdańska spółka przeznaczyła na ten cel ponad 20,5 mln zł, a od 2017 r. pracuje nad udoskonalaniem opakowań - by były użyteczne, łatwe w obsłudze i proekologiczne. 
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Opakowanie to nie taka prosta sprawa. Zobaczcie, co robi LPP, by być eko

  • Kea 2019-12-29 14:32:44
    Najważniejsze, że szukają eko rozwiązań w najróżniejszej formie. Wiadomo produkcja globalna to duże wyzwanie pod względem eko i nie da się być 100% green friendly.
  • Yohi 2019-12-23 16:03:47
    Szacunek za to. Na pewno bycie eko przy takiej skali działania jest niezwykle trudne. Ale za to każda zmiana będzie miała wymierne korzyści.
  • Mirabela 2019-12-09 13:46:46
    Wszystkie firmy powinny mieć podejście jak LPP to by było dużo lepiej.
  • even 2019-12-05 12:15:31
    Jest już jakiś zalążek ochrony środowiska w biznesie, terasz trzeba to pociągnąć dalej. Bo póki co mało firm decyduje się na takie ruchy ze względu na koszty.
  • moro 2019-12-04 12:15:46
    Dobry prognostyk na przyszłość, kiedy inne firmy również przejdą na eko stronę, nasza planeta może odżyć.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.237.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!