Pepco znacząco zwiększyło przychody

Pepco znacząco zwiększyło przychody
Grupa Pepeco otworzyła 424 sklepy w ciągu minionego roku Fot. Mat. pras.

Pepco Group w roku obrotowym 2020/21 wypracowało 4,1 mld euro przychodów - wynika ze wstępnych operacyjnych wyników opublikowanych przez spółkę. Przy założeniu stałego kursu walutowego oznaczałoby to wzrost o niemal 20 proc. rok do roku.

  • Przychody grupy kapitałowej Pepco za cały rok obrotowy wyniosły 4122 mln euro - wzrost o 19,4 proc. rok do roku. 
  • Grupa oczekuje, że EBITDA będzie się kształtować w przedziale 64o-655 mln zł.
  • Pepco dynamicznie rozwija sieć handlową - w ciągu roku otwarto 424 nowe sklepy netto 
Przychody grupy Pepco w roku obrotowym 2020/21 kończącym się 30 września wyniosły 4,12 mld euro podała spółka. To wzrost o 19,4 proc. przy założeniu stałego kursu walutowego. Tak duży wzrost przychodów Pepco zawdzięcza w znacznym stopniu szybko rosnącej sieci sklepów. Ale nie tylko. Wzrost LFL (w warunkach porównywalnych – w uproszczeniu: nie uwzględniający przyrostu powierzchni handlowej) wyniósł 6,5 proc. rok do roku.

Zobacz też: Bardzo udany giełdowy debiut Pepco

Znacznie szybciej rosły przychody w sklepach grupy pod marką Pepco – o 10,2 proc. LFL w czwartym kwartale (roku obrotowego, obejmuje okres od lipiec-wrzesień) i o 9,8 proc. LFL w całym roku. Znacznie wolniej rosły przychody z innych marek grupy - Poundland / Dealz zanotowały wzrost o 1 proc. LFL w czwartym kwartale i wzrost o 3,1 proc. LFL w całym roku.

Czytaj również: Pepco zwiększa przychody i zyski pomimo pandemii. Pomogły nowe sklepy

- Oczekuje się, że EBITDA (wynik przed opodatkowaniem, potrąceniem odsetek i amortyzacją - red.) za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 640 mln euro do 655 mln euro, czyli w górnym zakresie oczekiwań analityków i będzie stanowić ok. 45 proc. wzrost (licząc środek przedziału) wobec ubiegłego roku dotkniętego przez pandemię COVID - czytamy również w komunikacie.

Coraz więcej sklepów

Grupa intensywnie rozbudowywała również sieć placówek handlowych. W ciągu roku otwarto 424 nowe sklepy netto (483 z uwzględnieniem sklepów Fultons nabytych na koniec roku). W sieci Pepco otwarto 364 nowych sklepów (wzrost o 17,3 proc. rok do roku), w tym 33 sklepy na rynkach Europy Zachodniej we Włoszech i Hiszpanii oraz pierwsze trzy sklepy w Austrii.

W sieci Poundland / Dealz otwarto 60 nowych sklepów netto (119 z uwzględnieniem Fultons), co stanowi wzrost o 6,5 proc. w ujęciu rocznym (12,9 proc. z uwzględnieniem Fultons). Na koniec września sieć Pepco Group liczyła łącznie 3504 sklepy.

- Ponadto, Pepco kontynuowało rozbudowę lub zmianę lokalizacji sklepów. Dotyczyło to 60 placówek w ciągu ostatniego roku. Podjęto także pierwsze kroki w kierunku aktualizacji brandingu sklepów, uwzględniając nową stylistykę, którą będzie posługiwać się Pepco w kolejnej fazie rozwoju - podkreśla spółka w komunikacie

Modernizacja placówek

- Program modernizacji sklepów jest kontynuowany zarówno w sieci Pepco jak i Poundland, gdzie w ciągu roku zostanie zmodernizowanych niemal 1000 sklepów, co zapewni trwały wzrost w ujęciu LFL. W ślad za stale poprawiającymi się wynikami, kontynuowaliśmy wprowadzanie formatu Dealz w Polsce i Hiszpanii, otwierając 65 sklepów w ciągu roku i 14 w ciągu kwartału, przy czym w Polsce działa obecnie ponad 100 sklepów tej marki - czytamy również.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pepco znacząco zwiększyło przychody

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 94.130.89.111
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!